نماینده دشتی و تنگستان در مجلس گفت: در جامعه کار فرهنگی را به دستگاه‌هایی غیر از متولیان اصلی فرهنگ نسبت می‌دهند که همین موازی‌‎کاری‌ها توزیع اعتبارات را مشکل کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان حوزه هنری بوشهر و جمعی از هنرمندان به‌ضرورت تبدیل مضامین انقلاب به محصولات هنری در استان تأکید کرد و افزود: نبرد رئیسعلی دلواری در برابر انگلیسی‌ها، حماسه شهید نادر مهدوی و اولین شهید مدافع حرم استان شهید احمدی جوان، همه موضوعاتی ناب هستند که باید برای معرفی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

او با تشریح ظرفیت‌های شهرستان‌های حوزه دشتی و تنگستان در عرصه فرهنگ ادامه داد: با توجه به پیشتازی دشتی و تنگستان در حوزه مقاومت می‌توان این استان را نمونه‌ای خوبی از فرهنگ مقاومت معرفی کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس عنوان کرد: باید به تعریفی واحد از فرهنگ و هنر برسیم تا بتوانیم نقشه راه خوبی مشخص کنیم زیرا بخشی از نارسایی فرهنگی از همین نبود نقشه راه نشأت می‌گیرد.

کرمی با اشاره به تعریف هنر از نگاه علامه محمدتقی جعفری، گفت: از نگاه علامه جعفری آنچه که باعث ارتقاء جنبه‌ انسانیت در وجود انسان می‌شود، هنر است.

او افزود: کار اصلی فرهنگ به دوش دستگاه‌هایی مانند حوزه هنری است، ولی در جامعه کار فرهنگی را به دستگاه‌های دیگری نسبت می‌دهند که همین امر باعث موازی‌کاری می‌شود و توزیع اعتبارات را دچار مشکل می‌کند.

ضرورت معرفی بوشهر به‌عنوان «پایتخت هنر مقاومت ایران»

رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز حوزه هنری را برخاسته از انقلاب اسلامی و در راستای هنر و اندیشه انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: سند تحول حوزه هنری با توجه به زیست‌بوم استان، در حال تکمیل است که در آن، در تلاش هستیم تا استان بوشهر به‌عنوان «پایتخت هنر مقاومت ایران» شناسایی و معرفی شود.

امید پارسایی‌فر با تشریح فعالیت حوزه هنری بوشهر به عنوان دبیر هنری کنگره سرداران و دو هزار شهید در استان بوشهر در سال ۱۳۹۸، به انتشار مجموعه شناخت‌نامه، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و تولید آثار متعدد هنری و برپایی رویداد‌ها و نمایشگاه‌های هنری به همت این مجموعه اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه پویانمایی میر مهنا و پویانمایی رئیسعلی دلواری در حال تولید است، گفت: این آثار می‌تواند معرف خوبی برای شناخت زندگی آن‌ها و ابعاد مقاومت باشد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر همچنین این پرسش را مطرح کرد که چرا استان بوشهر نباید در عرصه ملی یک سریال یا فیلم سینمایی خوب بر پایه زندگی شهدا و مفاخر و آیین‌های اصیل داشته باشد؟

پارسایی‌فر به تاثیر همه‌گیری کرونا بر فعالیت‌های هنری نیز پرداخت و افزود: کرونا ضربه سنگینی به جامعه هنری وارد کرد و اکنون هنرمندان چشم‌انتظار هستند که در زمینه تولید آثار هنری از آن‌ها با جدیت حمایت شود. تولید آثار هنری علاوه بر ارتقاء فرهنگ جامعه، به معیشت هنرمندان هم کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.