مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۴۲۳ سایت تلفن همراه در این استان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان محمودی مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را ۱۱۵ درصد اعلام و تاکید کرد: هم‌اکنون ۴۲۳ سایت تلفن همراه در این استان فعال است.

او افزود: به علت برخی مشکلات برای راه‌اندازی این سایت‌ها در مناطق شهری و جاده‌های استان و همچنین ممانعت‌های برخی از مردم در این زمینه، آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی مناطق این استان مطلوب نیست.

محمودی با رد زیانبار بودن تشعشعات موبایل گفت: آنتن‌های مربوط به تلفن همراه (موبایل) هیچ‌گونه تشعشعات زیانبار ندارد و هیچ‌کدام از شایعه‌های منتشر شده در فضای مجازی و در خصوص زیانبار بودن تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه (موبایل) صحیح نیست.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: سازمان انرژی اتمی ایران به‌عنوان تنها منبع مطمئن و قابل پیگیری علمی در پاسخ به نتایج اندازه‌گیری سطح تشعشعات الکترومغناطیس آنتن‌های تلفن همراه اعلام کرده است که این اندازه‌گیری نشان از سطح تششعات کمتر از حد استاندارد مطابق با استاندارد ملی ایران دارد.

محمودی گفت: همچنین در نامه‌ای از سوی مدیرکل امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، نصب دکل‌های مخابراتی براساس درخواست شرکت مخابرات ایران و مشخصات آن بلامانع است.

وی یادآورشد: همچنین مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری براساس پایش خود تاکنون هیچ گونه ضرری از دکل‌ها و تشعشعات آن نداشته است.

محمودی گفت: پخش شایعات مبنی بر زیانبار بودن تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه (موبایل) تنها باعث کُند شدن روند خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان در بخش‌های مختلف خواهد شد.

او پوشش‌دهی همراه اول در روستا‌ها و جاده‌های چهارمحال و بختیاری را افزون‌بر ۸۵ درصد دانست و افزود: مخابرات منطقه استان در این زمینه جایگاه چهارم کشور را دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار