دراگان تودورویچ گفت: در حال حاضر عمده‌ترین چالش ارتباطات ایران و صربستان تبادل پول است و امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  دراگان تودورویچ سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای بررسی وضعیت اقتصادی و ایجاد نقطه مشترک ارتباطی صربستان با شهر‌های مختلف ایران سفر‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ام، اظهار داشت: چندی پیش به اصفهان سفر کردم، بعد از آن به شیراز، قزوین و همدان رفتم و امروز مجدد به اصفهان بازگشته‌ام.

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصادی در نگاه نخست راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و صربستان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: البته این امر زمان بر است و تا رسیدن به این مهم در حال حاضر در قالب کمیته‌ای روابط اقتصادی دو کشور ادامه خواهد داشت.

ایران و صربستان ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت اقتصادی دارند

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های خوبی در زمینه مشارکت‌های اقتصادی با صربستان دارد، ادامه داد: زمینه‌های همکاری و مرداوات اقتصادی بین دو کشور زیاد است و از آن جمله می‌توان به میوه، صنعت ساختمان و … اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده‌ترین چالش ارتباطات ایران و صربستان تبادل پول است، ابراز داشت: امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

تودورویچ با اشاره به بحران کرونا رفته رفته رو به بهبود است و این امر می‌تواند ارتباطات بین کشور‌ها را توسعه دهد، ابراز داشت: هدف ما تشکیل کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و صربستان است و برنامه‌ریزی‌ها به صورتی است که در ایران و صربستان هر کدام یک منطقه ویژه اقتصادی داشته باشیم.

روابط سیاسی بین کشور ایران و صربستان بسیار خوب است

وی با بیان اینکه روابط سیاسی بین کشور ایران و صربستان بسیار خوب است، تصریح کرد: در هیچ دورانی چنین رابطه خوبی بین دو کشور نبوده است.

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط اقتصادی صربستان و ایران راضی کننده نیست و می‌کوشیم که روابط بهبود یابد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.