مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و فراوری محصول انگور ، یکی از راهکارهای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان تیران وکرون است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدحسین احمدی مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: بخش عمده انگور تیران و کرون در بازار‌های محلی عرضه می‌شود که سود چندانی نصیب کشاورزان نمی‌کند.

وی بیان کرد: محصول انگور ظرفیت فراوری بالایی دارد و امکان تهیه مواد خوراکی دیگری مثل شیره، کشمش، سرکه و سایر محصولات جنبی از این میوه وجود دارد که اگر سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و فراوری محصول انجام شود درآمدزایی و اشتغال بخش زیادی در این شهرستان به همراه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون ادامه داد: فراوری، بسته‌بندی و برندسازی محصول انگور در تیران و کرون به دلیل فعالیت سنتی مغفول مانده درحالی‌که این سه مزیت نقش اساسی در سودآوری و کاهش ضرر و زیان کشاورزان دارد.

وی بابیان اینکه بیش از ۱۲ هزار تن انگور در باغ‌های تیران و کرون امسال برداشت شد، تصریح کرد: از هر هکتار باغ انگور این شهرستان به شکل میانگین ۱۱ تن انگور متناسب با شرایط آبی مساعد برداشت می‌شود.

احمدی یادآور شد: تیران و کرون تولیدکننده ۲۰ درصد محصول انگور استان اصفهان است که بخشی در بازار‌های محلی عرضه و بخش کمی هم برای تولید شیره، سرکه و کشمش مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی خاک، هوا و ارقام خاص درخت انگور را از عوامل مؤثر در کیفیت و جذابیت این میوه شهرستان در مقایسه با دیگر مناطق استان اصفهان دانست و گفت: خشک‌سالی و کاهش بارندگی در میزان تولید این محصول اثر گذاشته است.

وی بابیان اینکه باید موضوع صنایع تبدیلی و فعالیت حرفه‌ای در تولید انگور این شهرستان انجام شود، تصریح کرد: بخش زیادی از باغ‌های انگور این خطه به‌صورت اراضی شخصی کوچک و خانوادگی اداره می‌شود و اگر به‌صورت تجمیعی و بهره‌گیری از روش‌های نوین صورت گیرد آنگاه صنایع تبدیلی آن نیز در برنامه پیش‌بینی خواهد شد.

تیران و کرون دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که انگور، بادام، گردو، هلو، انار و زردآلو از مهم‌ترین محصولات کشاورزی این شهرستان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار