تمرین پدافند غیرعامل در بوشهر برگزار شد

تمرین پدافند غیرعامل در سازمان‌های دارای زیرساخت حساس بوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمزه اعتماد مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر به مناسبت هشتم آبان روز پدافند غیرعامل بیان کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در هشتم آبان سال ۱۳۸۲ بر اساس فرمان رهبر انقلاب تشکیل شد و سال ۱۳۹۰ به دلیل لزوم ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل در آحاد مردم و جامعه و همچنین فعال‌سازی هر چه بیشتر توانایی‌ها موجود در کشور این روز به عنوان روز پدافند غیرعامل تعیین شد.

او افزود: برنامه‌های روز و هفته پدافند غیرعامل صبح امروز با حضور مسئولان استان در گلزار شهدای بوشهر و تجدید میثاق با شهدا آغاز شد. پس از گشت خودرویی شهرداری، تمرین خاموشی در سازمان‌های دارای زیرساخت حساس مانند بیمارستان، صداوسیما، شهرداری، استانداری، بنادر و دریانوردی برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر ادامه داد: هدف از برگزاری این تمرین این بود که اگر اتفاقی رخ دهد چقدر آمادگی داریم که روند خدمت‌رسانی به مردم را ادامه دهیم.

اعتماد عنوان کرد: در هفته پدافند غیرعامل تمرین‌های دیگری نیز  برای افزایش توان مقابله با حوادث احتمالی برگزار خواهیم کرد.

او گفت: تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت، تجلیل از شهدای دانش آموز با توجه به همزمانی با هفته بسیج دانش آموزی و برگزاری همایش‌های مختلف از جمله برنامه‌های ما در هفته پدافند غیرعامل است.


بیشتر بخوانید


کوتاه‌ترین تعریف پدافند غیر عامل، دفاع بدون سلاح است.

در پدافند غیر عامل برای مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن بدون استفاده از تسلیحات تهاجمی یا دفاعی، مجموعه‌ای از اقدام‌ها و تمهیدات تدافعی که موجب کاهش آسیب پذیری تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می‌شود، به کار گرفته می‌شود.

در صورتی که در پدافند عامل برای مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن، از انواع تسلیحات دفاعی نظیر توپ، موشک، تانک، هواپیما‌های شکاری، بمب افکن، رزم ناو، زیردریایی و ... استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.