سردار ساسانی گفت: با توجه به اهمیت فوق العاده خارگ در صادرات نفت، نقش فرماندهی ارشد پدافند غیرعامل در این جزیره بسیار مهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار محسن ساسانی جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم معرفی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیرعامل جزیره خارگ بیان کرد: این جزیره در زمان جنگ تحمیلی بیش از دو هزار بار مورد هجمه دشمن قرار گرفت، اما لحظه‌ای صادرات نفت کشور قطع نشد و این موضوع نشان از اهمیت و استراتژیک بودن این جزیره دارد.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت فوق العاده‌ای که خارگ در حوزه صادرات نفت خام برای کشور دارد و لزوم ایجاد هماهنگی و پیوستگی بین بخش‌های شهری و صنعتی به لحاظ تخصصی و مدیریتی، نقش فرماندهی ارشد پدافند غیرعامل در این جزیره در زمان بروز حادثه بسیار مهم است.

جانشین  رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهم‌ترین هدف اجرای پدافند غیرعامل را به کارگیری عوامل بازدارنده‌ای عنوان کرد که مانع آسیب رساندن به تأسیسات حیاتی می‌شود و باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که دشمن نتواند آسیبی به آن‌ها وارد کند.

ساسانی گفت: در بحث پدافند غیرعامل، قشرهای مختلف مردم، مسئولان و نیز نیرو‌های نظامی و انتظامی باید در هر شرایط آمادگی‌های لازم برای مقابله با تهدید‌های احتمالی دشمنان در حوزه‌های مختلف را داشته باشند.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: نهادینه کردن اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در جزیره خارگ با توجه به اهمیت و حساسیت این منطقه برای کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت شرایط اضطراری و تداوم کارگروه‌های ضروری در برابر تهدیدها امری مهم است که باید در طرح پدافند غیرعامل جزیره لحاظ شود و بر اساس مفاد طرح و شرح وظایف محوله عمل شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ هم بیان کرد: جزیره خارگ نماد خودباوری، مقاومت و پایداری در دوران قبل و در دفاع مقدس بوده است و با توجه به وجود تاسیسات حیاتی در این جزیره و صادرات ٩٣ درصد نفت خام کشور از این جزیره، موضوع پدافند غیر عامل آن بسیار مهم است.

عباس اسدروز گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که بازدارندگی ایجاد می‌کند و هر تهدیدی هم بروز کرد آسیب پذیری را به حداقل می‌رساند و ضمن فراهم کردن زمینه تداوم فعالیت‌ها، مدیریت بحران را آسان می‌کند.

او افزود: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یک سازمان چابک در بحث پدافند غیرعامل در سال گذشته برای اولین بار با اقدام‌هایی عملیاتی توانست تولید بنزین در کشور را نجات دهد و امسال هم با مدیریت و تحلیل ریسک یا خطر، برای اولین بار اقدام‌هایی انجام داد که منجر به پایداری تامین گاز کشور شد.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل جزیره خارگ عنوان کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز این شرکت با ارائه خدمات مناسب، با محیط پیرامونی و دستگاه‌ها و سازمان‌های محلی و مردم، ارتباط و تعامل بسیار خوبی دارد که به یقین برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل بر این همراهی خواهد افزود.

در حکمی از سوی سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیر عامل جزیره خارگ منصوب شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.