نباتیان گفت: شش ماهه نخست سال ۳۲۸ درخواست مشاغل سخت و زیان آور بمنظور بهره مندی از قانون بازنشستگی پیش از موعد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، نباتیان مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت:  از مجموع درخواست‌های بررسی شده، ۲۹۸ مورد با ۱۱۰۹ عنوان شغلی سخت و زیان آور در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر تایید و جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم بازنشستگی به سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی ارسال شده است.

نباتیان  افزود: تمامی بیمه شدگان مشمول قانون کار می‌توانند در صورت داشتن ۲۰ سال سابقه مستمر و متوالی و یا ۲۵ سال سابقه متناوب در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند. این افراد می‌توانند در صورت داشتن شرایط یاد شده به سامانه مشاغل سخت و زیان آور به نشانی sakht.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست خود را ارئه دهند.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت: متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور، قبل از ارائه درخواست در کمیته‌های استانی موضوع ماده ۸ آیین نامه می‌بایست نسبت به اخذ سوابق بیمه‌ای خود از طریق شعب تأمین اجتماعی یا سامانه صندوق تأمین اجتماعی اقدام تا در صورت رسیدن به شرایط بازنشستگی، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

نباتیان افزود: کار‌های سخت و زیان آور کار‌هایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد می‌گردد که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.