مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار و ۱۹۲ نفر از شاغلین در مشاغل سخت و زیان آور تحت پوشش مراقبت‌های بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا نوروزیان مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۶ هزار و ۱۹۲ نفر از شاغلین (دولتی ، کارخانجات ، شرکت‌ها و موسسات ) مشاغل سخت و زیان آور، تحت پوشش مراقبت‌های بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارند.

وی با اشاره به این که به منظور شناسایی مخاطرات تهدید کننده سلامتی شاغلین در هر شغل و محیط کاری ، نظارت و بازرسی بر بهداشت محیط کار توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام می‌شود ، افزود: در ۹ ماه امسال ۳ هزار و ۹۶۱ مورد کارگاه در استان توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار گرفته، ۲ هزار و ۳۸۷ نفر معاینات شاغلین انجام شده و ۷ هزار و ۷۶۹ نفر نیز تحت آموزش قرار گرفتند.

نوروزیان افزود: در این مدت ۱۵۱ مورد اندازه گیری عوامل زیان آور در محل کار متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور، صداسنجی از ۲۸۱ کارگاه و سنجش روشنایی ۷۰۶ کارگاه از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی گفت: درسال جاری ۳۶۵ مورد درخواست‌های فردی و ۳۶۵ مورد عناوین شغلی در کمیته‌های بدوی بررسی شده و ۲۷۷ درخواست فردی و ۶۴۰ عنوان شغلی در این کمیته‌ها تایید شده است و ۳۴ اعتراض فردی و ۸۷ عناوین شغلی نیز در کمیته تجدید نظر بررسی شده است.

انتهای پیام / ب

شناسایی مخاطرات تهدید کننده سلامتی شاغلین خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.