هاشمی گفت: آزاد سازی کاروانسرا و تعیین وضعیت پیاده راه خیابان امام خمینی (ره) شهر سمنان در سریع‌ترین زمان مدیریت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان ابراز داشت: آزادسازی کاروانسرا و تعیین وضعیت پیاده راه خیابان امام خمینی (ره) یک مطالبه مردمی است و باید با جدیت تا حصول نتیجه دنبال شود.

او ادامه داد: شورای شهر به معنای واقعی، پارلمان محلی هر شهر است و اعضای شورا‌های اسلامی باید قدرشناس مردم بوده و با تلاش شبانه روزی پاسخ اعتماد مردم را بدهند.

هاشمی افزود: شهرداران و اعضای شورا‌های اسلامی در جلسات و مصوبات خود، توجه به معماری اسلامی - ایرانی، سیما و منظر شهری، نظافت و پاکیزگی شهر‌ها و همچنین بهره مندی از توان جوانان و بانوان و نیز افزایش اعتماد عمومی را مدنظر قرار دهند.

وی یادآور شد: اگر مردم به شهرداری و شورای اسلامی شهر، اعتماد داشته باشند، بی تردید در بحث اجرای طرح‌های شهری نیز مشارکت خواهند کرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که منابع درآمدی شهرداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که خودگردان باشند.
استاندار سمنان تاکید کرد: نشاط اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، انتظار مردم از شهرداری هاست.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان به پرونده‌های مربوط به کمیسیون ماده پنج و کمیسیون ماده ۱۰۰ در سراسر استان به روز کنند و هیچ پرونده‌ای معطل نماند.

وی بیان کرد: امید است همه با روحیه جهادی بتوانیم برای اعتلای استان سمنان و توسعه همه جانبه آن گام برداریم.

هاشمی اظهار داشت: استان سمنان دارای ظرفیت‌های مختلف مانند نیروی انسانی توانمند و منابع سرشار خدادادی است که این استان را از بسیاری استان‌های دیگر متمایز می‌سازد و امروز رمز موفقیت ما، وحدت است.

وی یادآور شد: اگر مسئولان استانی و شهرستانی وحدت داشته و با اتحاد و همدلی امور استان را به انجام برسانند، بی شک این امر موجب خوشحالی مردم و ناراحتی دشمنان خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: از هیچ کمکی برای مساعدت به شهرداری‌های استان سمنان و شورا‌های اسلامی دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: آب و معیشت مردم اصلی‌ترین دغدغه در استان سمنان است و باید مورد توجه باشد.

استاندار سمنان در پایان انتصاب سید علی مرتضی نژاد بعنوان شهردار سمنان تبریک گفت و برای ایشان ضمن آرزوی موفقیت، توصیه کرد علاوه بر اجرای امور شهر، توجه به امور معیشتی پاکبانان و رفع مشکلات آن‌ها فراموش نشود.

کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در میدان سعدی در مرکز شهر سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود و به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد؛ آزادسازی آن از مطالبات ویژه مردم سمنان به شمار می‌رفت. اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شده و در دومین روز از بهمن ۹۹، آیت الله رئیسی، رئیس وقت قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری بهره‌برداری آن به شهرداری سمنان را صادر کرد.

۲ روز پس از این سفر، شهرداری سمنان با همفکری کارشناسان میراث فرهنگی اقدامات اولیه تخریب الحاقات و نمایان کردن کاروانسرا از بیرونِ دیوار‌های بلند زندان را آغاز کرد و فراهم شدن امکان بازدید مردم از این بنا در عید نوروز وعده داده شد؛ اما به دلیل حاصل نشدن توافق بر سر تخلیه شدن کامل این کاروانسرا توسط اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی و دادگاه انقلاب مرکز استان، این کاروانسرا همچنان در بند است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.