مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۶ کاروانسرای تاریخی استان برای ثبت در فهرست جهانی کاروانسرا‌های ایران توسط گروه ارزیابان یونسکو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا دوست محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کاروانسرا‌های قصر بهرام، سنگی و آجری آهوان، میامی، میاندشت و عباس‌آباد طی ۲ روز مورد بررسی ارزیاب یونسکو قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه اداره‌ میراث فرهنگی تمامی تلاش خود را برای رعایت الزامات مورد نظر سازمان یونسکو برای ثبت آثار در فهرست جهانی انجام داد، ابراز امیدواری کرد: با ثبت این ۶ کاروانسرا در فهرست جهانی، برای دومین بار آثاری از این استان در شمار آثار ثبت جهانی قرار گیرد.

دوست‌محمدی ادامه داد: کاروانسرای تاریخی میاندشت که بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرایی ایران و دربرگیرنده سه کاروانسرا است، کاروانسرای عباس‌آباد و کاروانسرای میامی سه کاروانسرا در شهرستان میامی، کاروانسرای سنگی و آجری آهوان در سمنان و کاروانسرای قصر بهرام در جنوب گرمسار در این مرحله مورد بررسی ارزیاب یونسکو قرار گرفت.

او گفت: با توجه به وجود بیش از ۳۰ کاروانسرای تاریخی در استان سمنان، این استان به سرزمین کاروانسرا‌ها معروف است و امید است با ثبت جهانی این کاروانسراها، زمینه الحاق سایر کاروانسرا‌های استان به این فهرست نیز فراهم شود.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده که ۸۳۷ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت است.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.