فرماندار هندیجان گفت: با رهاسازی آب از سد کوثر سختی آب رودخانه زهره در مقطع هندیجان از ۱۳ هزار میکروموس به ۳ هزار میکروموس کاهش یافت.

بویری فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رهاسازی آب از سد کوثر از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۵ مهرماه با دبی میانگین ۲۵ متر مکعب برثانیه برای بهبود کمیت و کیفیت آب رودخانه زهره در شهرستان هندیجان و تامین آب شرب و احشام مناطق پایین دست انجام که تا دیروز به مدت ۱۲ روز ادامه داشت.

او با اشاره به اینکه خروجی سد آسک پیش از رهاسازی به کمتر از ۱ متر مکعب بر ثانیه می‌رسید افزود: در مدت ۱۲ روز رهاسازی خروجی آب از سد آسک بطور میانگین ۲۲/۵ مترمکعب برثانیه به سمت هندیجان جریان داشت.

رئیس شورای حفاظت منابع شهرستان هندیجان بیان کرد: تا پیش از رهاسازی آب از سد کوثر EC (سختی آب) در مقطع هندیجان به بالای ۱۳ هزار میکروموس بر سانتیمتر رسیده بود که این رهاسازی باعث بهبود کیفیت و کمیت آب شرب شهرستان هندیجان شد و هم اکنون سختی آب به حدود ۳ هزار میکروموس رسیده که ۱۰ هزار میکروموس کاهش داشته است.

بویری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری و نظارت خلیلیان استاندار خوزستان و ایجاد هماهنگی لازم بین فرمانداران جهت رسیدن آب به شهرستان هندیجان، از آقاجری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همکاری فرمانداران، مجموعه مدیریت سازمان آب و برق خوزستان و مدیریت سد کوثر نیز تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.