رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:ساماندهی بافت ناکارآمد شهری حاشیه شهر‌های شمالی استان از آذر ماه آغاز می‌شود

نیکزاد  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر به شمال سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت: حاشیه شهر زابل مساحت زیادی دارد و طبق مطالعات خانه‌های غیر مقاوم و همچنین معابر غیرفنی و غیراستاندارد باید اصلاح شود که مطالعات در مراحل نهایی قرار دارد و امیدواریم از آذرماه بهسازی بافت‌های فرسوده شهر زابل شروع شود.

نیکزاد ادامه داد: در زابل و شهر‌های اطراف مردم و به خصوص جوانان با مشکل مسکن مواجه هستند که برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته تا در قالب جهش تولید مسکن، واگذاری اراضی با طی مراحل و با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون و با سود ۵ درصد انجام گیرد تا مشکل مردم این مناطق حل شود.

دهمرده نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس حمایت میکنیم، اما منطقه با توجه به سال‌ها خشکسالی باید هم در بحث قیر و هم اعتبارات ویژه دیده شود تا بنیاد مسکن قوی شود.

سرگزی نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم بافت ناکارآمد و فرسوده در حوزه سیستان خصوصاً شهر زابل بسیار وسیع است، پیگیری‌هایی در قسمت‌های مختلف صورت گرفته و امیدواریم با سرعت منابعی در نظر گرفته و در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا کار ساماندهی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد متقاضی مسکن روستایی و شهری، نیاز است تا تسهیلات علاوه بر روستا در اختیار متقاضیان شهر هم قرار گیرد تا تعداد بیشتری در حوزه سیستان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

بیجار معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به موفقیت‌های بنیادمسکن انقلاب اسلامی در ساماندهی حاشیه شهر‌های زاهدان و چابهار درخواست شد که بنیاد مسکن به ساماندهی حاشیه زابل نیز ورود داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار