ماموستا رستمی گفت: بسیاری از جوانان ما امروز بدون سرپناه و شغل هستند که از مسئولین انتظار می رود برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکل مسکن جوانانی که قصد تشکیل خانواده دارند یا تازه ازدواج کرده‌اند یک ایثار محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: جامعه بشریت باید با یکدیگر همکاری و تعاون داشته باشند و دانشمندان هم امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که جامعه بشری جز با ایثار و گذشت به سعادت نمی‌رسد.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه در این هفته یک نفر از اهالی شهر سنندج با هزینه شخصی ۱۰۰ نفر از زندانیان مالی این استان را آزاد کرد افزود: ثروت و مال دنیا باید به این شیوه خرج شود و امیدواریم روزی برسد که زندان‌ها خالی بماند.

او یادآور شد: مسئولان دادگستری و اداره کل زندان‌های استان هم که زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کردند کاری قابل تحسین را پیش بردند.

امام جمعه سنندج گفت: این بخشش و دلسوزی فقط مختص مردم استان نیست و در هر جای کشور که حادثه‌ای رخ می‌دهد مردم برای کمک پیشقدم می‌شوند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه اگر فردی با ترک اعتیاد به جامعه بازگشته باید با دید محترمانه به آن نگاه شود اضافه کرد: طبق فرامین دینی کسی که توبه کرده همچون کسی است که گناهی مرتکب نشده است.

ماموستا رستمی با اشاره به نامگذاری این هفته به بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: شهید حسین فهمیده دانش‌آموزی بود که به خاطر عزت، شرف، کشور و اینکه دست ناپاکی به مرز‌های کشور نرسد با رفتن به زیر تانک دشمن به شهادت رسید.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه با نفی فرصت‌طلبی عده‌ای که در شرایط سخت کالا‌های حیاتی و مورد نیاز جامعه را با قیمت‌های گرانتر به فروش می‌رسانند یا احتکار می‌کنند گفت: پیامبر (ص) در حدیثی به این افراد اخطار داده و گفته است چنین کسانی مورد لعن خدا قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.