اتحادیه اروپا، ضمن مخرب دانستن سیاست‌های تل آویو، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را عامل اصلی اختلافات فلسطین و این رژیم عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا امروز (جمعه) مجدداً از رژیم صهیونیستی خواست تا شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف کند و تاکید کرد که این اقدامات دستیابی به راه حل مناقشات فلسطین و رژیم صهیونیستی را تضعیف می‌کند.

پیتر استانو، سخنگوی ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما مجدداً از اسرائیل می‌خواهیم شهرک سازی را که کاملاً با تلاش برای کاهش تنش‌ها و تضمین آرامش، مشارکت مجدد طرفین و پیشبرد اعتمادسازی ناسازگار است، متوقف کند.»

رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه طرح ساخت ۲۸۶۰ واحد مسکونی دیگر در ۳۰ شهرک در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را تصویب کرد. این اقدام از سوی آمریکا و گروهی از کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، سوئد و اسپانیا محکوم شد.

موضوع شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، یکی از موانع اصلی در روند صلح این رژیم و فلسطین است.

طرح حل مناقشات بین فلسطین و رژیم صهیونیستی یک اصل مورد حمایت سازمان ملل است که بر اساس آن فلسطین و رژیم صهیونیستی به صورت مسالمت آمیز همزیستی خواهند کرد. با این حال، اجرای آن به بن بست رسیده است زیرا دو طرف هنوز در مورد اینکه مرز بین آن‌ها کجا خواهد بود به توافق نرسیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار