ملک عبدالله دوم بر ضرورت توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تاکید و شهرک سازی‌های گسترده را مانع تحقق صلح عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله دوم، پادشاه اردن بر ضرورت توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تاکید کرد و این اقدامات و شهرک سازی های گسترده را موجب تنش و بی‌ثباتی منطقه و نابودی هرگونه فرصت تحقق صلح دانست.

عبدالله دوم در دیدار‌هایی که در لندن با برخی شخصیت‌ها انجام داد، بر اهمیت ادامه تلاش‌ها در راستای تحقق صلح و سازش عادلانه با تکیه بر راه حل تشکیل دو دولتی تاکید کرد.

وی همچنین خواستار ادامه کمک‌رسانی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن دیروز پنجشنبه به انگلیس سفر کرد تا با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس دیدار کند. وی روز یکشنبه در اجلاس آب و هوا در گلاسکو اسکاتلند شرکت خواهد کرد.

سفر ملک عبدالله به انگلیس پس از یک تور اروپایی که از دوشنبه گذشته که شامل سفر به اتریش، لهستان و آلمان بود، آغاز شد.

در سفرپادشاه اردن به انگلیس دیدار‌هایی با نخست وزیر و مقامات ارشد انگلیس، رئیس مجلس عوام، روسای و اعضای کمیته‌های پارلمان و دیداری با اعضای گروه اردن در پارلمان انگلیس برگزار می‌شود. همچنین وی با تعدادی از مقامات انگلیسی و شخصیت‌های پارلمانی، دانشگاهی و فکری در این کشور نشست خواهد داشت.

به گفته سازمان دهندگان بیست و ششمین کنفرانس سازمان ملل متحد، سران جهان از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر در گلاسکو برای گفتگو‌های آب و هوایی که آخرین فرصت بزرگ برای بازگرداندن جهان به مسیر اصلی است، ملاقات خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار