آیت الله ناصری گفت: متاسفانه فرهنگ غربی در استان یزد به شکل عجیبی در حال گسترش است که باید با حرکت‌های فرهنگی در برابر آن ایستاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به در پیش بودن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: در هفته آینده سه رویداد را در پیش داریم که از حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی به شمار آمده و می‌توان عنایت خدا، مقاومت ملت و ماهیت استکبار را به خوبی مشاهده کرد. 

او رویداد اول را تبعید امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: سخنرانی بزرگ امام راحل در اعتراض به کاپیتولاسیون که قانونی آمریکایی و استکباری بود، به تبعید ایشان به ترکیه و سپس نجف اشرف انجامید، این تبعید سبب شد تا انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شود.

امام جمعه یزد کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان را رویداد دوم خواند و تصریح کرد: نظامیان شاه در این روز با حمله به دانش آموزان معترض به نظام پهلوی در دانشگاه تهران، ده‌ها تن از آنان را به خاک و خون کشید و رویداد سوم نیز تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی است که اطلاعات بسیار خوبی از این سفارت بدست آمد و حتی جاسوسان داخلی نیز شناسایی شدند.

آیت الله ناصری با اشاره به ادامه دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی اظهار داشت: دشمن با فشار‌های روانی و اقتصادی و رسانه‌ای درصدد به زانو درآوردن ملت ایران است و به صورت علنی می‌گوید که باید فشار‌ها را افزایش داد تا مردم به خیابان‌ها بیایند، کم رونق کردن جاذبه دین و ولایت و روحانیت از دیگر اهداف دشمن به شمار می‌آید.

او با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهور به استان یزد در هفته‌های آتی گفت: آب از مهمترین مشکلات استان است که باید مورد عنایت ویژه رئیس جمهور قرار گیرد تا این مشکل برای همیشه حل شود همچنین تقویت خط ریلی استان با توجه به اینکه یزد از شاهرگ‌های جاده‌ای کشور محسوب می‌شود، از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید در سفر رئیس جمهور به آن پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان توجه ویژه دولت به فرهنگ را خواستار شد و ادامه داد: کشور در زمینه فرهنگی دچار عقب افتادگی شده و فرهنگ اصلی اسلامی و ایرانی ما توسط دشمن در حال تغییر است و آن‌ها فرهنگ‌های غلط و ذائقه‌های نادرست را جایگزین می‌کنند.

ناصری خاطرنشان ساخت: دشمن می‌خواهد فساد و فحشا را جایگزین فرهنگ اسلامی و ایرانی ما کند و بر این اساس جدایی فرزندان از خانوادگی و جایگزین کردن حیوانات به جای فرزندان را ترویج می‌دهد تا بدینوسیله هم کانون خانواده را ویران کرده و هم دین را در جامعه تضعیف کند.

او تأکید کرد: متاسفانه فرهنگ غربی در استان یزد هم به شکل عجیبی در حال گسترش است که باید با حرکت‌های فرهنگی برطرف شوند.

امام جمعه یزد از اهمیت اقتصاد دانش بنیان یاد کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید یکی دیگر از موضوع‌های مهم در سفر رئیس جمهور به استان یزد باشد چرا که توجه به این مساله سبب بکارگیری جوانان شده و از خروج آنان از کشور جلوگیری می‌کند.

او در بخش پایانی سخنان خود از تصمیم رئیس جمهور مبنی بر قرار دادن مهلت برای مسئولان و کنار گذاشتن آنان در صورت عملکرد ضعیف پس از مهلت اعلام شده، قدرددانی کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.