حجت الاسلام دلاوری گفت: امروزه بیشتر مسلمانان جهان، آمریکا و اسرائیل را دشمن مشترک خود می‌شناسند زیرا تلاش دارند اسلام را ضعیف یا نابود سازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق با اشاره به هقته وحدت گفت: امروزه بیشتر مسلمانان جهان، آمریکا و اسرائیل را دشمن مشترک خود می‌شناسند که تلاش دارند اسلام را ضعیف یا نابود سازند، وجود این دشمن مشترک، زمینه بسیار مناسبی برای پیدایش اتحاد در صف‌های مسلمانان است.

خطیب جمعه رستاق افزود: مسلمانان باید به مشترکات خود که فراوان است بپردازند و از آن غفلت نکنند؛ همه ما محب اهل البیت عصمت و طهارت (ع) هستیم و ارادت به اصحاب منتجب رسول الله (ص) داریم و شیعه فریب خورده انگلیس و سنی دست آویز آمریکا هیچکدام مورد تایید نیستند.

حجه الاسلام دلاوری با گرامیداشت یاد امام و شهدا و شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی (ره)، به جنایت خون بار جمعه گذشته و شهادت شیعیان نمازگزار در نمازجمعه خان آباد افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها به این تحلیل رسیده‌اند که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایرین در منطقه همچون ایران به‌صورت تهدید می‌تواند وجود داشته باشد و درعین‌حال می‌تواند سیاست‌های این کشور شکست‌خورده در افغانستان را پیش ببرد، داعش است؛ به‌همین‌منظور تمام توان خود را بر احیا و حمایت از داعش قرار داده است.

او تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی است، زیرا هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد و نمو نیرو‌های نیابتی آن‌ها، هر دو زمینه‌ساز ناامنی و بروز مشکلات تروریستی در منطقه هستند.

امام جمعه رستاق با تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و گرامیداشت آغاز امامت و ولایت حضرت، ولی عصر عج بیان کرد: اصلى‌ترین راهبرد دوران شش ساله‌ى امامت امام حسن عسکری علیه السلام، برنامه‌ریزى دقیق در خصوص استقرار، بسط و تحقق کامل فرهنگ مهدویت بود. به همین جهت در بیانات آن امام بزرگوار روایات متعدد گفتمان‌ساز این فرهنگ مشهود است.

او افزود: حضرت عسکرى علیه السلام روایتى از امام سجاد علیه السلام را بازروایى مى‌فرمایند که خلاصه آن به این مضمون است. «خداوند متعال به موسى علیه السلام فرمود: اگر مى‌خواهى ثواب یک عمر عبادت در نامه عملت ثبت شود، مردم را با امام زمانشان آشنا کن!»

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار