عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: صاحبان صنوفی که نسبت به انجام واکسیناسیون کارکنان واحد خود کوتاهی کنند، در مرحله نخست جریمه شده و در صورت ادامه تخلف، واحد صنفی آنان پلمب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود بنانژاد عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به تشدید نظارت‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در صنوف و برخورداری اعضای صنف از کارت واکسیناسیون گفت: داشتن کارت واکسیناسیون توسط متصدیان واحد صنفی ضروری است.

او افزود: حوزه اصناف بیشترین ارتباط را با مردم دارند و به طور متوسط هر فرد از جامعه ایرانی روزانه سه مرتبه با صنف، اعم از دریافت کالا یا خدمات ارتباط برقرار می‌کند، لذا خطر شیوع بیماری از طریق ارتباط بین مردم و صاحبان صنوفی که واکسینه نشده باشند، هر دو را تهدید می‌کند.

رئیسه اتاق اصناف مشهد ادامه داد: در ۲ سال گذشته و از زمان شیوع کرونا، واحد‌های صنفی بیشترین آسیب را از محل اعمال محدودیت‌ها متحمل شده اند و از آنجا که یکی از شیوه‌های پیشگیری از شدت شیوع کرونا و تکرار ضرر‌های ناشی از آن برای صنوف، انجام واکسیناسیون است، انجام این مهم از سوی همه صاحبان صنوف ضرورت دارد و این موضوع با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

بنانژاد بیان کرد: اتاق اصناف از ابتدای شیوع کرونا که هنوز واکسنی در ایران نبود، برای خرید واکسن از خارج کشور و واکسیناسیون صاحبان صنوف اعلام آمادگی کرده بود و این خود نشان دهنده اهمیت این موضوع برای اصناف است.

او تصریح کرد: هم اکنون که دولت واکسن مورد نیاز همه آحاد جامعه را فراهم کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده است، انتظار می‌رود حوزه اصناف همراهی کرده و نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اتاق اصناف مشهد در ارایه خدمات خود به صاحبان صنوفی که در انجام واکسیناسیون و دریافت کارت واکسن کوتاهی کنند، محدودیت قائل خواهد شد، افزون بر این بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف و مرکز بهداشت در گشت‌های مشترک خود برخورداری از کارت واکسن و میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در همه صنوف را بررسی کرده و در صورت اهمال صاحبان صنوف در این زمینه، برخورد قانونی انجام می‌دهند.

بنانژاد اظهار کرد: میزان لازم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هر صنف با همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعیین شده و در قالب بنری اطلاع رسانی و در همه واحد‌های صنفی با اولویت صنوف ارایه دهنده مواد غذایی نصب شده است.

او افزود: براساس شاخص‌های مطرح شده در بنر مزبور، شهروندان قادر به سنجش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط صنف بوده و بازرسان نیز براساس همان شاخص‌ها نسبت به ارزیابی واحد مزبور اقدام می‌کنند که در صورت پایین بودن امتیاز واحد‌ها در هر یکی از شاخص‌های در نظر گرفته شده، آن واحد در ابتدا جریمه و در صورت تکرار خطا پلمب می‌شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار