بعضی افراد تمایل دارند واکسن کرونای آسترازنکا دریافت کنند و به همین دلیل برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمی‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،بعضی افراد تمایل دارند واکسن کرونای آسترازنکا دریافت کنند. آیا اکنون در مشهد دریافت دز اول واکسن آسترازنکا امکان‌پذیر است؟ و یا اینکه چه واکسنی به‌جز سینوفارم اکنون در مشهد تزیق می‌شود؟ این موضوع را از علوم‌پزشکی مشهد جویا شدیم که آیا اکنون دریافت واکسن آسترازنکا در صورت مراجعه مردم برای دز اول امکان‌پذیر است یا نه.

همچنین امروز معاون فنی گمرک از ورود شصت و دومین محموله واکسن کرونا به کشور با حجم ۳۵۰ هزار دوز آسترازنکا خبر داد؛ که با با ترخیص این محموله واکسن از گمرک، تعداد واکسن‌های کرونای وارداتی به کشور، طی ۶۲ محموله، به تقریبا ۸۰ میلیون دوز رسید.

 حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی علوم‌پزشکی مشهد گفت: در میان افرادی که هنوز واکسن نزدند، عده‌ای هستند که تمایل دارند در مشهد برای دز اول حتما واکسن آسترازنکا دریافت کنند. متأسفانه هیچ‌کدام از مراکز تجمیعی ما در مشهد موجودی این واکسن را برای دز اول ندارند. هنوز شرایط فراهم نشده است تا بتوانیم برای افرادی که متقاضی دریافت واکسن آسترازنکا در مشهد هستند، این واکسن را تزریق کنیم و تقریبا ۱۰۰ هزار نفر از میانگین عقب هستیم.

او افزود:  موجوی واکسن آسترازنکا هنوز معلوم نیست و هر زمان که تحویل داده شود، در مشهد تزریق می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر روابط عمومی علوم‌پزشکی مشهد ادامه داد: ولی اگر کسی تمایل دارد واکسن اسپوتنیک دریافت کند، می‌تواند برای دریافت دز اول آن به بعضی مراکز ما در مشهد مراجعه کند. این واکسن فقط در بعضی مراکز در مشهد تزریق می‌شود؛ فقط در مرکز دانشگاه آزاد و پردیس دانشگاه که انتهای خیابان باهنر است.

رحیمی بیان کرد: اتباع خارجی برای دریافت کارت واکسن باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت اطراف منزلشان مراجعه و آن را دریافت کنند.

منبع: شهرآرا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار