مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳ آسیب دیده سیلاب سرباز در قالب چهار خانوار در چادر‌های امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

علیرضا میربهاء الدین مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   اظهار داشت: روز گذشته شاهد بارندگی و در پی آن بروز سیلاب در برخی مناطق شهرستان سرباز بودیم که این امر مشکلاتی را برای برخی از شهروندان منطقه به وجود آورد.

وی ادامه داد: در این مدت اقلامی نظیر موکت، پتو و مواد غذایی بین آسیب دیدگان شهرستان سرباز توزیع شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷ نجاتگر در قالب هفت تیم عملیاتی به آسیب دیدگان ارائه خدمات کردند.

وی از افتتاح خانه هلال و بانک امانات پزشکی در شهرستان میرجاوه خبر داد و افزود: به مناسبت هفته وحدت خانه هلال زر دوزان و بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: تقویت خانه‌های هلال در شهرستان‌ها سبب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه می‌شود.

وی افزود: خانه‌های هلال در راستای افزایش تاب آوری اجتماعی و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی می‌شوند که می‌توانند در بخش مدیریت بحران محلی نقش مهمی را ایفا کنند.

میربهاءالدین ادامه داد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا، توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیران داوطلب از عمده فعالیت‌های خانه هلال است لذا در استان تلاش داریم تا بتوانیم تعداد خانه هلال را افزایش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر در شهرستان میرجاوه با هدف کمک به بیماران نیازمند راه اندازی شد، این بانک دارای انواع تجهیزات پزشکی نظیر کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه مانومتر، ویلچر و سایر اقلام تجهیزات پزشکی هستند.

وی بیان کرد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ و ظرفیت محدود مراکز درمانی برای بستری بیماران کرونایی و لزوم پیگیری درمان این دسته از بیماران در منزل نیاز شدید این بیماران به دستگاه‌های کمک تنفسی از جمله کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن‌ساز و مانومتر، بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در این راستا تجهیزات مورد نیاز بیماران را بصورت امانی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار