استاندار کرمان گفت: در حوزه تقریب مذاهب، شخصیتی تاثیرگذارتر از مقام معظم رهبری نمی‌شناسیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی زینی‌وند، استاندار کرمان امروز در یازدهمین نشست گفتمان برادری که در شهرستان قلعه‌گنج برگزار شد، با اشاره به بیانات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی سخن گفت و افزود: در میان کشور‌های اسلامی و جهان اسلام، شخصیتی را تقریبی‌تر از مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  نمی‌شناسیم که معتقدانه و با ادبیات وزین و تاکیدی به تولید واژگان مورد پذیرش اقدام کنند و عامل به مباحث تقریب مذاهب اسلامی باشند. 

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از لحظه شکل گیری تاکنون مورد هجمه‌ها و تهدیدات فراوانی قرار داشته و اگر در دل اسلام و وحدت مردم ریشه نداشت، با بسیاری از تهدیدات مواجه می شد که حکومت را ساقط  می کرد؛ اما در دل این تهدیدات، جمهوری اسلامی هر ساله قوی‌تر، مقتدرتر و موثرتر و با تاسیس و تبلیغ پایه‌های نظامات اسلامی منحصر به فرد، دوام آورد.

استاندار کرمان گفت: افتخار و آرمان جمهوری اسلامی این است که بیشترین هزینه مادی و معنوی را در بین سرزمین‌هایی داده است که بیشترین ساکنان آن برادران و خواهران اهل سنت هستند.

بیشتر بخوانید: 



او ادامه داد:  نمونه حاضر این مسئله، زندگی و اقدامات سردار شهید قاسم سلیمانی در مناطق سنی‌نشین داخلی و جبهه مقاومت و کشور‌های جهان اسلام است که اگر آن اعتقادات راسخ به امت اسلامی و وحدت برادری را مدنظر قرار نمی‌دادیم، درون کشور ممکن می‌شد بهتر و قوی‌تر از منافع خاص کشور و سرزمین ایران دفاع کرد؛ اما عمق استراتژی و حضورمان را به خارج از مرز‌ها برده ایم که به میمنت حکومت مقتدر و توانمند، توانستیم چتر امنیتمان را بر بالای سر سرزمین‌های برادران و خواهران ایمانی بگسترانیم.

زینی وند به عنایت رهبری به مهمانان کشور افغانستان و تحصیل فرزندان آنان اشاره داشت و گفت: در هیچ نظام سیاسی بین المللی، سراغ ندارید که چنین مرز‌های خود را به روی اتباع خارجی باز کند و همه این موارد از افکار و رفتار تقریبی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)  است.

ازدهمین نشست گفتمان برادری قلعه گنج

زینی‌وند بیان کرد: تفاوت در خدمت رسانی؛ ظلم به جمهوری اسلامی است و تمام زیرساخت‌ها در منطقه اتصال مناطق سنی‌نشین استان را از رمشک، رودبار جنوب، زهکلوت و ریگان جزو اولویت‌های اساسی در تخصیص اعتبارات گذاشته‌ایم و وظیفه ما این است که خدمات‌رسانی را به نفع احسن انجام دهیم.

شهرستان قلعه‌گنج پنجم وششم آبان ماه میزبان جمعی از روحانیان و علمای اهل تسنن و تشیّع در یازدهمین نشست گفتمان برادری بود.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار