سردار جلالی با اشاره به حمله سایبری به سامانه های سوخت گفت:شرکت پخش فرآورده ‎های نفتی، هشدار‌های پدافند غیرعامل را جدی نگرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سردار جلالی ،رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سفر به قم  با اشاره به حمله سایبری اخیر و اختلال ایجاد شده در خدمت رسانی جایگاه‌های سوخت سراسر کشور گفت: سازمان پدافند غیر عامل پیش از این هشدار‌های لازم را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران داده بود که به آن توجهی نشد.

او افزود: سامانه سوخت از رده‌هایی بود که هشدار‌های پدافند غیرعامل در حوزه حمله سایبری را جدی نگرفت.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: از همان محل‌های آسیب پذیر شناسایی شده، به سامانه سوخت آسیب وارد شد.

او  افزود: در حمله سایبری اخیر علی رغم آسیب‌های وارد شده، خوشبختانه با هماهنگی بین دستگاه‌های امنیتی، دفاعی و مدیریتی، این حادثه ناخوشایند به سرعت و به دقت مدیریت و کنترل شد تا تبعات آن موجب قطع خدمت رسانی جایگاه‌های سوخت و نارضایتی مردم نشود.

سردار جلالی گفت: صدا و سیما هم در این موضوع و در آگاهی رسانی به مردم، تلاش موثر و حضور متفاوتی نسبت به گذشته داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: بخشی از اشکالات فنی این حوزه در کوتاه مدت حل و بخش سخت افزاری و نرم افزاری این سامانه باید هرچه سریعتر روزآمد شود تا این سامانه بتواند خدمات امنی را به شهروندان ارائه دهد.

او گفت: انتظار بر این است که دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که آسیب پذیر هستند، اشکالات و نقاط ضعف خود را ترمیم و برطرف کنند تا شاهد چنین حملاتی نباشیم.

سردار جلالی همچنین به دیدارهای امروز خود  با مراجع عظام تقلید در قم اشاره کرد و گفت: طبق برنامه سالیان گذشته به‌مناسبت سالگرد تشکیل سازمان پدافند غیرعامل خدمت مراجع عظام تقلید و علمای قم رسیدیم تا گزارشی از اقدامات خود برای مقابله با تهاجم دشمنان در ابعاد مختلف و حوادث سایبری ارائه دهیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
من هم ميتوانم از صبح تا شب نامه بزنم و هشدار دهم. مهم اين است كه كار انجام دهيد و خود را مبرا ندانيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
2 سال پیش امنیت سیستم ها و .. به سازمان پدافند غیرعامل واگذار شده
کوتاهی کردید پس گردن دیگران نندازید
آخرین اخبار