خداییان گفت: بهترین راه مبارزه با زمین خواری پیشگیری از سوی سازمان و نهاد‌ها و پیش از ورود دستگاه قضا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در جمع مسئولان شهرستان اندیمشک گفت: مجموعه قوه قضاییه باید برای رسیدن حق به حقدار کنکاش و جستجو کند.

او افزود: نباید گزارشات رسیده از برخی مراجع را به عنوان حق دانست، بلکه باید از جوانب مختلف موضوعات را پیگیری سپس به اقنای وجدانی رسید که صدور حکم منطبق با واقعیات باشد.

خداییان بیان کرد: اگر در شهرستانی زمین خواری وجود دارد راه مبارزه با آن پیشگیری است. باید دید این زمین به چه دستگاهی تعلق دارد؟ منابع ملی است یا اراضی دولتی؟ اگر اراضی ملی است باید به مردم اعلام کنند و متولی آن مشخص شود تا از خرید و فروش آن با قولنامه‌های جعلی خودداری کند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه باید مردم را آگاه کنیم که تغییر کاربری این اراضی غیر مجاز و جرم است، اظهار داشت: دستگاه قضایی بعد از ساخت متوجه می‌شود در حالی که باید از ابتدا اقدامات انجام شود تا تضییع بیت المال صورت نگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث پیشگیری موضوعی عمومی است و همه باید کمک کنند که اگر می‌خواهیم زمین خواری نباشد باید پیشگیری صورت گیرد تا کسی زمین دولتی یا منبع ملی را تصرف نکند یا تغییر کاربری ندهد. اگر با اقدام مسئولان مشکل رفع نشد در این زمان باید دستگاه قضایی وارد شود و قاطع عمل کند.

ذبیح الله خداییان گفت: در برخی موارد صد‌ها خانه ساخته می‌شود و کسی اقدامی نمی‌کند هزینه‌ای صورت می‌گیرد و حالا می‌خواهند تخریب کنند اینجا باید مسئولی که ترک فعل کرده، بازخواست شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.