حجت‌الاسلام درویشیان در بازدید از تاسیسات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، موضوعات زیست محیطی در زمینه گاز‌های آلوده را با حضور مسئولان نفتی خوزستان بررسی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور پس از ورود به استان خوزستان از تاسیسات نفتی شرکت نفت و گاز کارون و طرح آماک در منطقه نفتی کریت کمپ اهواز بازدید کرد.  

او در بازدید از تاسیسات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، موضوعات زیست محیطی در زمینه گاز‌های آلوده و رفع موانع تولید را با حضور مسئولان نفتی خوزستان بررسی کرد. 

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در این بازدید بر رسیدگی سریع به مشکلات زیست محیطی و پیگیری مسئولیت‌های اجتماعی نفت با تلاش مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و محیط زیست تاکید کرد. 

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه این سفر از کارخانه جمع آوری گاز‌های همراه در خوزستان بازدید کرد.

جمع آوری گاز‌های همراه با نفت سود ده‌ها میلیاردی دارد

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در حاشیه بازدید از تاسیسات طرح آماک (جمع‌آوری گاز‌های همراه با نفت) در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: اگر این گاز‌ها جمع آوری و به محصول تبدیل شوند چند ۱۰ میلیارد دلار برای کشور سودآوری دارند.

او افزود: طرح آماک محل جمع آوری گاز‌های همراه تولید نفت است که در این تاسیسات گاز‌های همراه با نفت به جای سوزانده شدن، به گاز شیرین برای مصارف داخلی تبدیل می‌شوند.

درویشیان بیان کرد: جمع‌آوری نکردن فلر‌های نفتی (گاز‌های همراه با نفت)، ۲ زیان بزرگ مالی و زیست محیطی به همراه دارد و یکی از معضلاتی که به این سازمان گزارش شده مربوط به آلودگی‌های ناشی از فلر‌های نفتی است که باید طبق ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، جمع آوری و برای مصارف داخلی استفاده می‌شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: طرح آماک به طور کامل در استان انجام نشده به همین دلیل ضرر و زیان‌هایی را برای استان و کشور به همراه داشته است ضمن آنکه سوزاندان این گازها، هدر رفت سود حاصل از این نعمت الهی است و سوزاندن این گاز‌ها آثار زیست محیطی به دنبال داشته و مشکلات و امراضی را برای اهالی و مردم این منطقه ایجاد می‌کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: امروز بررسی میدانی از این طرح و موانعی که برای اجرا نشدن کامل قانون جمع‌آوری این گاز‌ها بوده انجام دادم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.