وزیر کشور گفت: با تکمیل بستر‌های فراهم شده ازجمله راه آهن و آزادراه و نیز اجرای طرح زراعت چوب و دیگر اقدامات اثرگذار، از ظرفیت‌های استان گیلان استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت گیلان را یکی از پرظرفیت‌ترین استان‌های کشور عنوان کرد و گفت: گیلان در تولید بسیاری از محصولات رتبه اول و در برخی نیز رتبه دوم کشور را دارا است.

او با بیان اینکه حدود ۸۸ درصد گیلان را مناطق جنگلی، مراتع و باغات و سرسبزی در برگرفته که فرصت‌های بسیار خوبی را ایجاد می‌کند، افزود: وجود دریا منجر به توسعه اقتصاد دریایی می‌شود و هم مرزی با چهار کشور نیز تبادلات اقتصادی را به دنبال دارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بستر شکل‌گیری صنایع بزرگ تبدیلی و زمینه توسعه صادرات و افزایش حداقل چندین میلیارد دلاری در این استان فراهم است، گفت: گردشگری به عنوان یکی از مزایای بزرگ گیلان است که باید توسعه بیشتری پیدا کند.

احمد وحیدی ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت‌های این استان با تکمیل بستر‌های فراهم شده ازجمله راه آهن و آزادراه و نیز اجرای طرح زراعت چوب و دیگر اقدامات اثرگذار، استفاده بهینه شود.

او وحدت و وفاق اجتماعی را شرط اساسی برای توسعه و پیشرفت استان دانست و افزود: همبستگی اجتماعی در استان باتوجه به تنوع قومیتی و مذاهب وجود دارد و باید هرچه بیشتر گسترش یابد.

وزیر کشور تصریح کرد: همه باید هم راستای یکدیگر برای توسعه استان گام بردارند تا هیچ فرصتی در این مسیر از دست نرود.

ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت و شرکت در جلسه شورای اداری گیلان با موضوع تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید از برنامه‌های سفر امروز دکتر وحیدی وزیر کشور به گیلان است.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.