وزیر خارجه آمریکا در دستوری خواستار بررسی و ارزیابی نحوه عملکرد این نهاد در خروج از افغانستان شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی در مراسم رونمایی از گام‌های جدید برای نوسازی وزارت خارجه آمریکا، ضمن ضروری دانستن عملکرد بهتر این کشور در مواردی همچون خروج از افغانستان، دستور داد تا ارزیابی‌هایی داخلی درباره برنامه‌ریزی و عملکرد وزارت خارجه این کشور برای عقب نشینی و خروج از افغانستان صورت گیرد.

وی با ستودن عملیات خروج از افغانستان تاکید کرد: وازت خارجه آمریکا باید ضمن درس گرفتن از این تجربه سناریوی مشابهی را در آینده پیاده سازی کند تا موفق‌تر و بهتر عمل کرده باشد.

بلینکن گفت: با نگاهی به گذشته بسیاری از موضوعات مد نظر قرار می‌گیرد که می‌توانیم آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و بررسی کنیم که آیا می‌توانستیم بهتر عمل کنیم یا خیر.

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات خود اشاره به مراحل و موضوعات مورد بررسی درباره موضوع از خروج و جابجایی از افغانستان، نداشت.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا خود را مدیون دوستان و شرکای افغانستانی و کارمندان آینده وزارت امور خارجه می‌داند، گفت: در آینده ممکن است با چالشی مشابه مواجه شویم که البته باید از مواردی که رخ داد استفاده کرده، مطالعه کنیم و از آن‌ها بیاموزیم و آن‌ها را به کار ببریم و حفظ کنیم.

بلینکن ادامه داد: در این راستا باید به‌گونه‌ای که برنامه‌ریزی آینده ما را افزایش دهد و به ما کمک کند برای حوادث احتمالی آینده، آمادگی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلینکن ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار