رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان گفت: اصفهان تنها استان فعال در رشته کارتینگ است، در حالی که از پیست استاندارد برخوردار نیست.

شهرام شاه زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: پیست هایی که در اصفهان جنبه تفریحی دارند و استفاده آن‌ها برای عموم آزاد است، از استانداردهای کافی برخوردار نیستند؛ پیست های  کارتینگ حداقل باید دارای ۴۵۰ متر مسیر باشند، در اصفهان فقط پیست رویاها و چادگان دارای مسیر استاندارد است.

او ادامه داد: مسیر کارتینگ رویاها ۷۳۰ متر و مسیر پیست چادگان ۵۶۰ متر است که این مسیر ها باید دارای پیچ های مشخص باشند تا از استاندارد مسابقات ریس برخوردار شوند و برای رنتال حتما باید مسیر ۴۵۰ متر را دارا باشند.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان راجع‌به سایر پیست ها اظهار کرد: برخی پیست های اصفهان بیشتر جنبه سرگرمی دارند و همگان می‌توانند از این پیست ها استفاده کنند؛ همهٔ این پیست ها به جز پیست رویاها و چادگان غیر استاندارد هستند.

شاه‌زمانی اظهار کرد: ما در بخش بانوان و آقایان از ۸ سالگی عضو می‌گیریم، برای استعدادهای برتر مسابقات زیر ۱۵ سال برگزار می‌کنیم و بعد از آموزش نیمه حرفه ای در مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان در خصوص مسابقات گفت: مسابقات از اواخر آبان ماه در پیست رویاها شروع می‌شود و در هر راند بیش از ۴۰ نفر شرکت‌کننده داریم همچنین به دلیل اینکه استان‌ اصفهان تنها برگزار کننده مسابقات است، از استان های دیگر نیز شرکت کننده داریم.

شاه‌زمانی در پایان تصریح کرد: بزرگ ترین هدف کارتینگ را می توان اینگونه بیان کرد که کودکان از سنین پایین رانندگی را بیاموزد تا از خطراتی که در آینده در جاده ها به وجود می‌آید کاسته شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.