قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان تسهیلات داده و از ایده های آنها حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن سالاریه قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان در گفت وگویی اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان یکی از رسالت هایی که دنبال می کند، شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر دانشجویی است. بنیاد ملی نخبگان طرح شهید بابایی را در سال گذشته طراحی کرد و نسبت به اجرای آن اقدام کرده است.

سالاریه گفت: هدف این طرح، توانمندسازی دانشجویان مستعد دانشگاه ها و از طریق شرکت در یک رویداد رقابتی مسئله محور است. در واقع در طرح شهید بابایی این فضا و این فرصت فراهم می شود که استعداد هایی که ممکن است از رویه‌های عادی بنیاد ملی نخبگان که بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی افراد که بیشتر پژوهش های انفرادی است در این فضاها استعداد هایی هست که  به راحتی شناسایی نشده.

او افزود: ما در طرح شهید بابایی به دنبال این هستیم که افرادی که دارای استعداد هستند، شناسایی شوند. در روایات رقابتی تمرکز ما بیشتر در حوزه های کارشناسی و بچه هایی که در مرحله ورود به کار هستند. از مجموعه‌ ها و رویدادهایی که در سال ۱۳۹۹ در این خصوص برگزار شد رویداد ره نشان بود. رویداد رهنشان یکی از برندهایی است که در سال گذشته بزرگترین رویداد بود که در طرح شهید بابایی در سال گذشته برگزار شد به همین رویداد مرتبط بودند که چند هزار شرکت کننده اولیه داشت و در فعالیت های مختلف تیم تشکیل دادند و به حل مسئله پرداختند.

سالاریه ادامه داد: صورت مسئله هایی را در ره نشان از شرکت‌های دانش بنیان دریافت شد، این صورت مسئله ها توسط اساتید انتخاب شد. بنابر علاقه و ظرفیتی که دانشگاه ها داشتند تیم های دانشجویی تشکیل شد و علاوه بر این، تیم های برتر این شرایط برایشان فراهم شد که بتوانند ایده اصلی خودشان و به راه‌حلی که رسیدن در همان شرکت و مجموعه به کار ببندد. در سال ۱۴۰۰ مجموعه ها در حال تلاش هستند برای برگزاری دور بعدی از رویداد  ره نشان که صورت مسئله هایی از نهاد های مختلف دریافت شده که از طریق سایت رویداد ره نشان، علاقه مندان می‌توانند مراجعه کنند و از این صورت مسئله ها مطلع شوند.

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان  گفت: یکی از مسیرهایی که دنبال می‌کنیم حمایت از تشکیل هسته های مسئله محور است البته به سبک و سیاقی که در طرح احمدی روشن ما دنبال می‌کنیم. به لحاظ زمان بندی شاید برخی از تیم ها به طرح احمدی روشن نرسند اما چنانچه تیم ها کیفیت کارشان بالا باشد ما تلاش می کنیم و این قول را به علاقه مندان می دهیم که حمایت می‌کنیم از تشکیل همچنین هسته هایی در شکل‌های مختلف که می‌تواند در شکل طرح احمدی روشن یا در سایر طرح ها باشد.

سالاریه  در پایان بیان کرد: من به عنوان یک معلم و به عنوان یک فردی که سال‌ها با دانشجوها کار کردم و تجربه عینی دارم تو این حوزه، دانشگاه را تشویق می کنم که در برنامه‌های متعددی که ضلع طرح شهید بابایی صورت می گیرد حضور داشته باشند. یکی از مسیرهای امید بخش و با احتمال بالا موفق، رویداد ره نشان است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار