تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه گفت: شاخص گروه فلزات اساسی با سقف تاریخی خود در مرداد ماه سال گذشته (تراز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد) ۲۳ درصد فاصله دارد.

علی ملک‌لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با صنعت گروه فلزات اساسی اظهار کرد: گروه فلزات اساسی شامل ۲۴ شرکت است که از شاخص‌ترین آن‌ها شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و صنایع ملی مس ایران را می‌توان نام برد.

این تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در ادامه افزود: شاخص این گروه هم اکنون در ارتفاع یک میلیون ۱۳۵ هزار واحد قرار دارد که با سقف تاریخی خود در مرداد ماه سال گذشته (که تراز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بوده است) حدود ۲۳ درصد فاصله دارد.


بیشتر بخوانید


او در ادامه تصریح کرد: از دیدگاه تکنیکال و با توجه به الگوی مثلث ایجاد شده و وضعیت "ابر کومو" (که این شاخص داخل ابر کومو قرار گفته است) و مقادیر اندیکاتور RSI, محدوده باکس قرمز رنگ به عنوان ناحیه حمایتی برای این شاخص در نظر گرفته می‌شود که انتظار داریم در همین حوالی شاخص این گروه به مدار صعودی برگردد.

ملک لی در ادامه بیان کرد: باند‌های زرد رنگ بالایی و پایینی تشکیل یک مثلث صعودی را داده است که به عنوان محدوده‌های مقاومت و حمایت مطرح می‌شوند و در کل با وجود این الگو در چارت، انتظار رشد شاخص فلزات اساسی بسیار بیشتر از کاهش آن است. ولی چنان چه باند زرد رنگ پایینی شکسته شود (با احتمال کم) این شاخص می‌تواند تا حوالی باکس آبی رنگ (محدوده ۷۲۰ هزار واحد) نزول پیدا کند.

این تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در ادامه افزود: با توجه به موارد فوق، هدف کوتاه مدت شاخص گروه فلزات اساسی محدوده یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد، هدف میان مدت محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد و هدف بلند مدت این گروه محدوده دو میلیون واحد در نظر گرفته می‌شود.

ملک لی در ادامه اظهار کرد: انتشار گزارش‌های فصلی شرکت‌های شاخص ساز در این گروه نیز فرضیه (صعود) را تقویت می‌کند. البته با توجه به انتظاری که از رشد شاخص کل بورس تهران می‌رود، روندی منطقی و به دور از هیجانات شدید سال گذشته را انتظار داریم که با توجه به این موضوع، روندی مثبت با حرکت منطقی از این گروه را پیش بینی می‌کنیم.

این تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در آخر بیان کرد: قیمت گذاری دستوری و مشکل در صادرات و بحث تحریم ها، از ریسک‌های این گروه و افزایش تقاضای داخلی و جهانی نیز از پتانسیل‌های مهم این گروه محسوب می‌شوند.

شاخص گروه فلزات اساسی در حوالی صعود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار