مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: رسالت این شرکت خدمت رسانی به مردم است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل عوض زاده  در  نشستی که با حضور معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق این استان، مدیر امور برق ناحیه دو شهر زاهدان و شهردار، رییس و اعضای شورای این شهر برگزار شد گفت: حذف قبوض کاغذی، ایجاد پنج ناحیه دیسپاچینگی در استان، انجام طرح چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه‌های توزیع (چاوش)، هوشمند سازی مرکز اتفاقات (هما) و انجام تمامی خدمات این شرکت به صورت غیر حضوری از جمله اقدامات مهم و ارزشمند این شرکت در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: کار اصلاح و تعمیر روشنایی معابر بر عهده شرکت توزیع نیروی برق است و در این زمینه روزانه اقدامات مناسبی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرقت تجهیزات شبکه برق از معضلات اساسی این شرکت در استان است گفت: متاسفانه به صورت روزانه شاهد سرقت تجهیزات شبکه روشنایی معابر هستیم که این امر علاوه بر ایجاد خسارت به این شرکت موجب نارضایتی مردم شده است.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست مشترک با پرسنل انتظامی و حوزه دادگستری، ایجاد گشت‌های شبانه و مشترک با پلیس انتظامی، برگزاری نشست و تعامل با معتمدین و ریش سفیدان محلات از جمله اقدامات انجام شده در کاهش سرقت تجهیزات شبکه برق است.

عوض زاده در حوزه روشنایی، احداث و جابه جایی تیر‌های واقع شده در مسیر معابر و شاخه زنی درختان گفت: طبق قانون احداث شبکه روشنایی، جا به جایی تیر‌های واقع شده در مسیر معابر و شاخه زنی درختان بر عهده سازمان شهرداریست، اما به جهت رفاه حال مردم و همکاری با این سازمان بخش مهمی از اقدامات عنوان شده به صورت مشارکتی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در حوزه پهنه شمالی شهر زاهدان و مناطق حاشیه‌ای شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان آمادگی کامل برای همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی را دارد.

مدیر امور برق ناحیه دو شهر زاهدان در ادامه این نشست با بیان اینکه سرقت تجهیزات شبکه برق خسارت بسیاری به این امور وارد کرده است گفت: تنها طی شهریورماه سال جاری چهار هزار و ۳۶۵ متر کابل شبکه توزیع برق در امور برق ناحیه دو شهر زاهدان سرقت شده است.

سعید مهر آمیز در حوزه روشنایی معابر شهر زاهدان اظهار داشت: اصلاح سه هزار چراغ روشنایی از طریق تماس‌های مردمی، اصلاح کل شبکه روشنایی مجموعه ورزشی دهکده و کارگران زاهدان و تبدیل چهار کیلومتر شبکه زمینی روشنایی به هوایی از اقدامات مهم انجام شده این امور در این بخش است.

وی بیان کرد: تبدیل ۱۶ کیلومتر شبکه بلواری زمینی به هوایی، نصب ۲۵۰ چراغ روشنایی و اصلاح ۱۸۵ چراغ روشنایی از اقدامات در دست اجرای این امور در حوزه روشنایی معابر است.

وی در حوزه تعویض تیر‌های فرسوده گفت: کار تعویض ۹۰ پایه فرسوده امور برق ناحیه دو زاهدان انجام شده و ۵۰۰ پایه دیگر در پروژه تبدیل ۱۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به خودنگهدار اصلاح خواهد شد.

رییس شورای شهر زاهدان در پایان این نشست ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی و ارتباط مردمی مدیر و پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: همکاری بیش از پیش سازمان‌های خدمت رسان در جهت رفاه حال مردم بسیار مهم است.

حسن سپاهی بیان کرد: فرهنگ سازی بین مردم با استفاده از ظرفیت رسانه، معتمدین و دفاتر تسهیلگری در کاهش تخریب تجهیزات برق، استفاده بیشتر از ظرفیت نیروی انتظامی و مراجع زیر ربط جهت پیشگیری از وقوع سرقت تجهیزات شبکه برق، اصلاح ارتفاع پایه‌های روشنایی معابر، هرس درختان و استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر و سیستم‌های نوین از جمله نکات مهمی است که باید دنبال شود.

 این نشست به منظور همکاری و تعامل هر چه بیشتر سازمان شهرداری و شرکت توزیع برق پیرامون انجام اقدامات محوله در بین ۲ دستگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.