مدیر امور برق شهرستان راسک و سرباز گفت: طی یک اقدام جهادی، کار تبدیل مجموع شبکه برق فشار ضعیف شهر آشار به کابل خودنگهدار که حدود ۱۰ کیلومتر می‌باشد در حال انجام است و این اقدام ضریب پایداری شبکه برق این شهر را افزایش می‌دهد.

محمد رئیسی مدیر امور برق شهرستان راسک و سرباز در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: به منظور برکناری شبکه‌های فرسوده و مقاوم سازی شبکه جمع آوری برق غیر مجاز، کاهش سرقت شبکه‌های توزیع برق، رفع اتصالات ناشی از شرایط آب و هوایی و جلوگیری از شاخه زنی درختان در معرض اتصال به شبکه و همچنین افزایش پایداری شبکه‌های توزیع برق در بحران‌های احتمالی طرح جهادی تبدیل شبکه‌های فرسوده به کابل خودنگهدار این منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: در اولین اقدام پرسنل امور برق راسک و سرباز ۲ هزار و ۲۰۰ متر از شبکه برق شهر آشار به کابل خودنگهدار تبدیل شد و کار تبدیل سه هزار متر دیگر از این شبکه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این پروژه به صورت امانی در حال انجام است گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه حدود هشت میلیارد ریال می‌باشد.

رییسی در ادامه به طرح توسعه شبکه برق شهر آشار اشاره کرد و افزود: احداث هفت هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار ضعیف، احداث یک کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و نصب ۶ دستگاه ترانسفورماتور در این طرح دیده شده است.

مدیر امور برق شهرستان راسک و سرباز خاطر نشان کرد: با انجام این پروژه‌ها بیش از چهار هزار و ۵۰۰ خانوار این منطقه از نعمت برق پایدار و مطمئن بهره‌مند خواهند شد.

 شهرستان راسک در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است، این شهرستان از جنوب با شهرستان دشتیاری، از شمال با شهرستان سرباز، از شرق با پاکستان و از غرب با شهرستان قصرقند همجوار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار