رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع کشور گفت: به منظور کنترل آتش سوزی‌های گسترده، پایگاه هوایی اطفاء حریق در مهاباد احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کاپیتان مهدی نوری آل‌آقا رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع کشور در حاشیه سفر یک روزه خود به مهاباد اظهار کرد: با توجه به وظیفه ذاتی در پاسداشت از منابع طبیعی و جنگل‌ها و ایجاد ظرفیت‌های ارزشمندی که در منطقه وجود دارد، امید می‌رود پایگاه هوایی اطفاء حریق در شهرستان مهاباد ایجاد شود.

نوری آل‌آقا افزود: فصل حریق بالگرد کنترل آتش‌سوزی در این منطقه مستقر شدە تا با تجهیزات لازم بتواند آ‌تش‌سوزی‌های گسترده را مدیریت و کنترل کند.

جلال محمودزاده نمایندە مردم مهاباد در رابطه با استقرار پایگاه اطفاء حریق هوایی در شهرستان گفت: با توجه به آتش‌سوزی‌های گسترده ای که فصل تابستان روی داد و حدود ۸۰۰ هکتار از تالاب کانی‌برازان بر اثر حریق از بین رفت، بنا بر آن شد که در فصل گرما بالگرد اطفاء حریق در مهاباد مستقر شود.

محمودزاده افزود: استقرار این پایگاه هوایی، علاوە بر کنترل و پشتیبانی آتش سوزی‌های مهاباد، آتش سوزی‌های مناطق جنوبی استان را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.