مدیر جهاد کشاورزی ساری از معدوم سازی پنج بسته بذر و پیاز گل و گیاه وارداتی بدون گواهی بهداشتی در ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: پنج بسته بذر و پیاز گل و گیاه وارداتی با وزن یک هزار و ۶۸۱ گرم که بدون گواهی بهداشتی به کشور وارد شده بود، با حضور کارشناسان حفظ نباتات و اداره گمرک این شهرستان در این مدیریت امحا شد.

او افزود: با توجه به ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفظ نباتات، وارد کردن بذر، پیاز، قلمه، پیوند، ریشه، میوه، نهال و تخم گیاهان و به طور کلی هرگونه گیاه و قسمت‌های گیاهی به کشور مستلزم دریافت مجوز از سازمان حفظ نباتات است و محصولاتی که آلوده و یا به لحاظ اسناد بهداشت گیاهی دارای نقص هستند در درجه نخست، مرجوع می‌شوند و چنانچه واردکننده نتواند محموله را مرجوع کند، معدوم می‌شوند.

پورفلاح با اشاره به اینکه هر محصول کشاورزی وارداتی، ظرفیت انتقال آفات و بیماری‌ها را دارد، گفت: با جلوگیری از ورود آفات، بیماری‌های قرنطینه‌ای و پرهیز از خطرات آگروتروریستی برای مصرف کنندگان، از پوشش گیاهی نیز حراست و نگهداری شود.

او افزود: این مدیریت، نظارت کامل بر کنترل همه جانبه واردات محصولات کشاورزی دارد تا این محصولات سالم و با داشتن گواهی بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان برسند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.