تاکنون ۲۰ مدرسه در سطح چهارمحال و بختیاری مجری طرح مدرسه پویا شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فخرالدین اسدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی ۹ مدرسه پویا در سطح استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ آموزشگاه در سطح استان مجری طرح مدرسه پویا شده‌اند.

او افزود: ایجاد نشاط، شادی و تحرک، استعدادیابی دانش‌آموزان، افزایش آمادگی جسمانی و جلوگیری از افزایش وزن دانش‌آموزان و کم تحرکی، نهادینه کردن فرهنگ سواد حرکتی از اهداف اجرای این طرح در مدارس است که امسال برای تهیه زیرساخت‌های ورزشی در مدارس پویا سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


اسدی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در مدارس استان ۰/۳۷ مترمربع است، گفت: توسعه سرانه ورزشی به خصوص فضای ورزشی سرپوشیده در مدارس دخترانه در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد.

او، تعداد کلاس‌های درس تربیت بدنی تجهیز شده در مدارس استان را ۱۶ کلاس درس عنوان کرد و گفت تا پایان سال جاری ۱۲ کلاس درس تربیت بدنی دیگر نیز تجهیز خواهد شد.

اسدی ادامه داد: برای راه‌اندازی هرکلاس درس تربیت‌بدنی در مدارس استان به فضایی حدود ۱۴۰ متر مربع مساحت نیاز است که تجهیزات مناسب و ایمنی برای انجام فعالیت‌های ورزشی در مدارس ابتدایی استان در نظر گرفته شد.

او گفت: برای تجهیز این کلاس‌ها، اعتباری برابر با هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مورد نیاز است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار