با توجه به پایان برداشت محصول ذرت علوفه‌ای از مزارع مشهد با میانگین۵۰ تن در هر هکتار، بیش از ۱۸۰ هزار تن ذرت سیلویی جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سهراب شید بهرامی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع مشهد به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته، گفت: ذرت علوفه‌ای یکی از اصلی‌ترین کشت‌ها در این شهر است که با بالا رفتن تقاضای دامداران کشت این محصول نیز در این منطقه گسترش یافته است.

او افزود: دامداران دارای دام سنگین تمایل زیادی به استفاده از علوفه با پروتئین بالا دارد که محصول ذرت بهترین گزینه برای تامین این گونه علوفه است.


بیشتر بخوانید


معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه در فصل برداشت ذرت علوفه‌ای در مشهد زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر فراهم شده است، ادامه داد: ذرت علوفه‌ای می‌تواند نقش بسزایی در تامین خوراک دام و افزایش تولیدات فرآورده‌های دامی و لبنی داشته باشد.

بهرامی بیان کرد: کاهش هزینه‌های تامین علوفه دامداران، بالابردن میزان تولیدات شیر و گوشت و تامین علوفه تازه و با کیفیت بالا از مزایای کشت ذرت علوفه‌ای است.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.