رئیس اداره انتقال خون مهاباد با اشاره به کمبود فرآورده‌های خونی در این اداره از مردم این شهرستان خواست برای اهدای فوری خون در همه گروه‌ها به این پایگاه مراجعه کنند.

داوود نصرارکن رئیس اداره انتقال خون مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: ذخایر بانک خون این اداره با توجه به شیوع بیماری کرونا و کمتر شدن آمار مراجعه‌کنندگان با کاهش محسوسی روبه رو شده و نیاز است شهروندان با هر گروه خونی ضمن مراجعه به این اداره اقدام به اهدای خون کنند.

نصرارکن با بیان اینکه همراه داشتن کارت ملی و زدن ماسک الزامی است، افزود: اهداکنندگان خون در تمامی روز‌های هفته به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

وی با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با اهدای خون اضافه کرد: تمام وسایل و تجهیزات دریافت خون، محیط و شرایط خون‌گیری، کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

نصرارکن اذعان کرد: خون‌های اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، بیماران سرطانی و بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی استان که ماهانه یک تا ۲ واحد خون نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.