همایش پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در شهرستان کازرون برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همایش پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی با موضوعیت پیشگیری از اعتیاد با حضور قاضی جهانیان رئیس شعبه خانواده، سرهنگ کهن معاونت ناحیه مقاومت بسیج سپاه، بازیار کارشناس و رابط پیشگیری از جرم دادگستری و جمعی از مسئولان ادارات و نهاد‌های متولی، اولیا و مربیان، معتمدان و متنفذان در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا (س)  شهرستان کازرون برپا شد.

در این همایش که با هدف هم‌اندیشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد در مدرسه دخترانه فاطمه زهرا (س) شهرستان کازرون برگزار شد، رئیس شعبه خانواده پیرامون موضوع به ایراد سخنرانی پرداخت.

قاضی جهانیان رئیس شعبه خانواده شهرستان کازرون گفت: امروز چه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و چه در حوزه خانواده مهمترین آسیب و چالشی که از آن صحبت به میان می‌آید اعتیاد به موادمخدر بوده که یک آفت بزرگ برای اجتماع و خانواده‌ها است.

او بیان کرد: بر اساس آمار‌ها ۵۰ درصد از علل تشکیل پرونده‌های خانوادگی ریشه در اعتیاد به موادمخدر دارد.

جهانیان تصریح کرد: مهمترین موضوع در زمان دانش آموزی در مقطع دبیرستان موضوع اعتیاد به مواد مخدر است که اگر خانواده‌ها فرزندان خود را مدیریت نکنند با یک بحران اجتماعی مواجه می‌ شویم که اگر کنترل نشود صدمات  زیان باری به اجتماع وارد می‌شود که باید از این قضیه پیشگیری شود.

رئیس شعبه خانواده شهرستان کازرون ادامه داد: خانواده‌ها باید مراقبت‌های لازم را از همسر و فررند خود بعمل آورند که در این دام نیفتند.

رئیس شعبه خانواده شهرستان کازرون افزود: دادگستری کازرون به منظور پیشگیری تصمیمات اتخاذ کرده و در مرحله اول برای افرادی که دجار اعتیاد شده اند یک کلینیک ترک اعتیاد دائر می‌کنیم که مقدمات آن فراهم شده است.

 جهانیان اضافه کرد: باید به این افراد به چشم یک بیمار نگاه شود، نه به چشم یک مجرم زیرا قضیه برخورد جدی با این افراد وجود داشته اما چاره ساز نبوده و ما نیز در دادگاه خانواده همین سیاست را دنبال می‌کنیم.

او اظهار کرد: بیشتر خانم‌هایی که به ما مراجعه و از خشونت مردان نسبت به خود گلایه مندند، شوهرشان اعتیاد به مواد مخدر دارد.

رئیس شعبه خانواده در پاسخ سوال یکی از حضار در خصوص نحوه برخورد و رسیدگی نسبت به پرونده‌های موادمخدر گفت: در دادگاه انقلاب شهرستان کازرون به ریاست انصاری فرد با جدیت و با اشد مجازات با سوداگران مرگ برخورد و احکام سنگینی برای آنان صادر می‌ شود که نسبت به این افراد گذشتی در کار نیست.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار