شهردار منطقه ۸ تبریز از احداث نخستین هتل سنتی تبریز توسط بخش خصوصی با مرمت و احیای خانه قدیمی در کوی مجتهدیلر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مدیر شهردار منطقه ۸ تبریز گفت:  خانه تاریخی که در کوی مجتهدیلر و در مجاورت شهرداری منطقه ۸ واقع شده است در گذشته به دلیل عدم استفاده دچار فرسودگی شده و دیوار بیرونی ساختمان که طی پارسال در آستانه ریزش قرار داشت ، با تشخیص به‌موقع کارشناسان منطقه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری و با همراهی مالک، مرمت و جداره‌سازی شد.

وی افزود: با توافقات انجام یافته با مالک این خانه، طی ماه‌های آتی عملیات احیای ساختمان اعیانی به وسعت ۴۰۰ متر را آغاز کرده و بعد از مرمت و احیا این ساختمان تاریخی به عنوان کاربری هتل سنتی فعالیت خواهد کرد.

او افزود: در نظر داریم با مشارکت بخش خصوصی و مالکان، خانه‌های تاریخی تبریز را مرمت کرده و به عنوان هتل و رستوران سنتی مورد استفاده قرار دهیم و شهرداری منطقه ۸ نیز تلاش می‌کند تا با تهیه و تصویب سیاست‌های تشویقی، تسهیل‌کننده تبدیل خانه‌های تاریخی به کاربری‌های گردشگری باشد.

مدبر با بیان اینکه قصد داریم مردم را با توانمندسازی بافت‌های فرسوده آشنا کنیم، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا مردم را در زمینه خانه‌ها و آثار قدیمی وارد عرصه کنیم تا با استفاده از تمهیدات و تسهیلات در زمینه احیای خانه‌های قدیمی توانمند شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.