مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از جهش هتل سازی در استان آذربایجان شرقی با استقبال سرمایه گذاران این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در سال‌های اخیر تعداد هتل‌های استان آذربایجان شرقی از ۳۲ هتل به ۶۶ هتل افزایش یافته است و در حال حاضر نیز ۲۸ هتل در حال ساخت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

او گفت: در دو سال آینده تعداد هتل‌های استان به ۱۰۰ هتل و تعداد تخت های استان به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تخت می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه موزه فرش تبریز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در صورت تامین اعتبار این موزه می‌تواند تکمیل شود.

حمزه زاده توجه به تنوع بخشی به محصولات گردشگری را در استان مهم دانست و افزود: در استان برای ۲۲۹ مرکز بوم گردی مجوز صادر شده است به طوری که هتل بوتیک ارسی تبریز اخیرا افتتاح شد و ۵ هتل بوتیک نیز در حال ساخت است.

او گفت: طی پارسال ساخت ۱۲۰ طرح در استان با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان آغاز شد و در حال اجرا است که تاکنون تهیه ۱۰۰ فیلم و موشن گرافی، کیو آر کد‌دار کردن ۴ موزه، افتتاح موزه‌های فوتبال، موزه بنادر، خانه موزه پروین اعتصامی و چندین طرح دیگر انجام شده است.

حمزه زاده افزود:با شعار هر شهر یک بازارچه صنایع دستی در ۷ شهرستان عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی آغاز شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار