در حالی اجاره بها در شهرستان بیرجند هرروز بالاتر می رود که رئیس اتحادیه مشاورین املاک این شهرستان می گوید به تازگی مصوبه رسمی برای افزایش اجاره بها نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، همه چیز دست به دست هم داده است تا نرخ اجاره بها در خراسان جنوبی به دلخواه بالاتر برود.

یکی از مستأجرین می‌گوید: اجاره بهای خانه‌ای که در آن سکونت داریم ۷۵۰ هزار تومان است، اما حالا که دنبال خانه در همین منطقه با همان شرایط هستیم صحبت از اجاره‌های یک میلیونی و یا بالاتر می‌ شود.

او افزود: در محله‌های سرشناس بیرجند، اجاره خانه‌ای که بشود با خانواده در آن زندگی کرد زیر دو میلیون تومان نیست و بعید می‌دانم فردی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند توان پرداخت اجاره بها در آن محله‌ها و مدیریت خرج زندگی را با آن حقوق داشته باشد.

این مستأجر چاره کار را بالاتر رفتن حداقل حقوق‌ها و یا ساماندهی کلی و نظارت اساسی بر گرانی‌ها می‌داند.

علت گرانی اجاره بها را از رئیس اتحادیه مشاورین املاک جویا شدیم.

اربابی رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان بیرجند گفت: نرخ اجاره بها در شهرستان در حال افزایش است و برای بررسی علت آن فاکتور‌های زیادی را می‌توان بررسی کرد.

او افزود: بالارفتن قیمت مصالح، کم شدن ساخت و ساز ها، خشکسالی و افزایش مهاجرت به شهر از جمله دلایل بالارفتن قیمت اجاره‌ها است.

اربابی ادامه داد: مصوبه رسمی‌ برای افزایش اجاره بها نداشته ایم، اما تورم زیاد و گرانی‌ها باعث شده صاحب خانه‌ها برای جبران مخارج شان به بالابردن اجاره بها روی آورند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان بیرجند تصریح کرد: البته نمی‌توان گفت اجاره بهای ملکی که ارزش آن دو میلیارد است باید با اجاره بهای ملکی که ارزش آن یک میلیارد است یکسان باشد.

او بیان کرد: می‌توان گفت اجاره بها تقریبا ۲۰ درصد بیشتر شده است و بالارفتن نرخ مالیات در دفترچه املاک کشوری نیز در گران‌تر شدن اجاره بها بی تأثیر نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار