در حالی مردم شهرستان بشرویه با گرانی اجاره بها و مسکن روبه رو هستند که همچنان زمین‌های حاشیه ای در الحاق به شهر بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یکی از شهروندان بشرویه‌ای گفت: چند وقتی می‌شود که برای پیدا کردن خانه دچار مشکل شده ام و این مشکل تنها برای من نیست بلکه گریبانگیر سایر جوانان شهرستان هم شده است.

او افزود: ۲۷ سال سن دارم، اما با اضافه شدن مشکل کمبود زمین و خانه به سایر مشکلات جوانان خیال ازدواج هم به سرم نمی‌زند.

صادقی یکی دیگر از شهروندان بشرویه‌ای اظهار کرد: برای اجاره خانه باید ماهی ۱۵ میلیون تومان پول پیش و ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کرایه بدهم.

او بیان کرد: قیمت زمین در این شهرستان در ۱۰ سال پیش ۵ میلیون تومان بوده است، اما اکنون بالای ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

صادقی ادامه داد: باید قیمت زمین در شهر بشرویه از قیمت تمام شده مسکن حذف شود.

زمین‌های بلاتکلیفی که مردم را کلافه کرده است

الحاق قطعات جدید زمین موصوم به حفره به محدوده شهری بشرویه از خواسته‌های چندین ساله مردم است.

یکی از شهروندان گفت: ۴ سالی می‌شود که قطعه زمینی در بشرویه خریدم، ولی به دلیل بلاتکلیفی وضعیت زمین اجازه ساخت و ساز ندارم.


بیشتر بخوانید


او افزود: با وجود این مقدار زمین در این منطقه هیچ برنامه‌ای برای سروسامان دادن آن‌ها وجود ندارد.

داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سهم دولت از این اراضی مشخص نشده است لذا بحث الحاق اراضی دولتی موسوم به ۵۰ هکتار در بشرویه در دستور کار قرار دارد.

با وجود مالکان شخصی در منطقه حفره به نظر می‌رسد در صورت وارد شدن زمین‌ها همچنان مشکل زمین در این شهرستان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.