استاندار بوشهر گفت: باید درصدی از سود خالص پتروشیمی‌های فعال در پارس جنوبی به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع، در استان بوشهر هزینه شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر امروز در نشست شورای راهبردی پتروشیمی‌های استان بوشهر با حضور برخی مدیران پتروشیمی‌های مستقر در پارس جنوبی بیان کرد: تاسیسات عظیم مستقر در پارس جنوبی از منابع و ثروت‌های کشور است و باید از منافع سرمایه گذاری‌ها در این منابع به نفع مردم استفاده لازم را ببریم.

او افزود: با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی در کشور، راهی به جز حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌ سرمایه‌گذاری‌های کلان کشور نداریم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد، ادامه داد: اگر در جنگ اقتصادی، با هماهنگی و همدلی پای کار باشیم و مردم این همدلی را حس کنند بدون شک پیروز خواهیم شد و نتیجه جنگ اقتصادی به استقلال اقتصادی منجر می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنایع نفت و گاز در عسلویه عنوان کرد: باید درصدی از سود خالص پتروشیمی‌های فعال در پارس جنوبی به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت‌ها در نظر گرفته و در استان هزینه شود.

او گفت: طرح‌های در حال اجرا مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز باید با هماهنگی استانداری نهایی شود و برای طرح‌های جدید هم باید برنامه و فرایند دقیق تعریف شود تا بخش بیشتری از استان از منابع مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر افزود: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دست پتروشیمی ظرفیت بسیار مناسبی است و زمینه لازم برای توسعه خدمات صنایع نفت و گاز را در سراسر استان فراهم خواهد کرد.

محمدی‌زاده تاکید کرد: برای سرمایه‌گذاران در طرح‌های کلان فرش قرمز پهن می‌کنیم.

او عنوان کرد: با وجود اینکه اقدام‌های اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر آغاز نشده است، اما آماده همکاری برای سرمایه گذاری در طرح‌های نفتی و گازی در این منطقه هستیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه جدول سپرده‌گذاری منابع مالی پتروشیمی‌های مستقر در استان با هماهنگی استانداری و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها تدوین شود، افزود: موضوع استفاده از ۵۰ درصد نیرو‌های بومی در صنایع نفت و گاز به صورت جدی از سوی شورای راهبردی پتروشیمی‌های استان بررسی و ارزیابی شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: استفاده از توان مدیران بومی در صنایع نفت و گاز مستقر در استان از مطالبات جدی نخبگان و چهره‌های سیاسی و اجتماعی استان است، بنابراین شورای راهبردی پتروشیمی ها، گزارش شفافی از میزان حضور مدیران بومی در صنایع نفت و گاز اعلام کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.