نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس گفت:نیرو‌های توانمند، باتجربه و متخصصی در بدنه وزارت نفت داریم که توان مدیریتی بالایی دارند، ولی از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با جواد اوجی وزیر نفت بیان کرد: وزیر نفت در جریان رای اعتماد مجلس، برنامه‌های مناسبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ارائه داد. تاکنون نفت به مسئولیت اجتماعی خود متناسب با محرومیت‌ها و استعداد‌هایی که استان بوشهر دارد، عمل نکرده است.

او با اشاره به اینکه در این دیدار دورنمایی از محرومیت‌ها و مظلومیت‌های استان بوشهر در حوزه‌های مختلف بهداشتی درمانی، آموزش و اشتغال نیرو‌های بومی ارائه کرده است، افزود: با همه توانمندی که این استان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد، در حوزه مدیریت سهمی نداریم، نیرو‌های توانمند، باتجربه و متخصصی در بدنه وزارت نفت داریم که توان مدیریتی بالایی دارند، ولی از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود، توقع ما این است که بوشهری‌ها جایگاهی درخور شان پایتخت انرژی ایران در وزارت نفت و شرکت‌های تابعه داشته باشند.

حساب بانکی شرکت‌های نفتی بوشهر به این استان منتقل شود

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم ادامه داد: دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی که عملیات آن‌ها در استان بوشهر است باید طبق قانون به استان منتقل شوند و حساب‌های بانکی آن‌ها نیز برای افزایش بهره‌وری، بهبود کیفیت منابع انسانی و کاهش هزینه‌های سنگین مالی به بانک‌های استان واگذار شود. این موضوع باید به دقت مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و در اسرع وقت عملیاتی شود.


بیشتر بخوانید


جمیری عنوان کرد: طرح‌های پتروشیمی گناوه و دشتستان در سال ۱۳۹۱ مصوب شده است اما عملیات اجرایی آن‌ها تاکنون به تعویق افتاده است، با توجه به تخصیص خوراک الفین از NGL خارگ برای الفین پانزدهم باید هر چه سریع‌تر در این خصوص تصمیم گیری و اقدام شود.

نفت به خارگی‌ها بی‌منت خدمت کند

او با اشاره به اینکه جزیره خارگ سالیان درازی است که میزبان نفت است، گفت: با این وجود، این جزیره از امکانات اولیه بهداشتی و درمانی محروم است، برای انتقال بیماران اورژانسی چاره اندیشی نشده است، موضوع تردد ساکنان این جزیره سال‌ها است که حل‌نشده باقی مانده و مردم را دچار مشکل کرده است، وضعیت آب و برق و فاضلاب خارگ هم بحرانی است، نفت وظیفه دارد بدون منت مشکلات مردم این جزیره را که سال‌ها است به آن‌ها بی‌مهری شده، حل کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تعامل دستگاه‌های اجرایی و اعاده اعتماد و رضایت مردم باید مجموعه عملیات عمومی خارگ با شرح وظایف بدو تاسیس و با اقتدار حاکمیتی و حکمیتی حفظ شود نه اینکه خدمات‌دهی این مجموعه کاهش پیدا کند.

جمیری افزود: باید به موضوع اشتغال ساکنین جزیره خارگ هم توجه ویژه شود، شایسته نیست که برای ساده‌ترین مشاغل هم از بیرون جزیره نیرو جذب شود.

نفتی‌ها کار‌های ماندگاری در حوزه زیرساخت‌های بوشهر انجام دهند

او تاکید کرد: مجموعه‌های نفتی مستقر در شمال استان باید کار‌های ماندگاری در حوزه زیرساخت‌های آموزشی و درمانی انجام دهند، این‌طور نباشد که فقط از منابع خدادادی و بی نظیر منطقه استفاده شود، ولی نیرو‌های بومی سهمی از اشتغال و امکانات آموزشی و درمانی نداشته باشند، نفت باید در حوزه آموزش عالی، آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش ورود کند و نیرو‌های بومی را برای به‌کارگیری در شرکت‌های نفتی آماده کند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: استان بوشهر در حوزه بهداشت و درمان از آخرین استان‌های کشور است، شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت و پتروشیمی‌های منطقه باید به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کنند.

نگاه مجموعه‌های نفتی به اشتغال نیروهای بومی تغییر کند

جمیری با تاکید بر توجه بیشتر به ورزش همگانی، افزود: این‌طور نباشد که اعتبار ورزش همگانی را فقط برای یک باشگاه فوتبال هزینه کنند، ۴۳ هیات ورزشی در استان داریم که برای ساده‌ترین امکانات مانند تامین بلیت هواپیمای ورزشکاران دچار مشکل هستند، مردم بوشهر حق دارند، حالا، چون نجابت به خرج می‌دهند نباید حقوق آن‌ها را نادیده گرفت.

او  با بیان اینکه برای اشتغال نیرو‌های بومی باید نگاه حاکم بر مجموعه‌های نفتی را تغییر داد، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم از ۱۲ تا ۱۸ درصد بیکاری داریم، ولی شرکت‌های نفتی حاضر نیستند به مصوبه حداقل ۵۰ درصد اشتغال نیرو‌های بومی عمل کنند، این رقم گاهی ۳۰ درصد و یا بیشتر بوده، ولی هیچ وقت به ۵۰ درصد نرسیده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر نفت در این جلسه با اشاره به لزوم توجه جدی وزارت نفت به محرومیت زدایی از استان بوشهر درخصوص موارد مطرح شده دستور بررسی و اقدام صادر کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.