قیمت میوه روز به روز در حال افزایش است و این مردم هستند که هر روز توان خریدشان پایین‌تر می‌آید و سبدشان خالی‌تر می‌شود.

حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیبرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: گرانی‌های زیاد و به دنبال آن وضعیت اقتصادی بد مردم باعث شده است فروش میوه نسبت به قبل کاهش پیدا کند.

او افزود: نمی‌توانیم بگوییم چند درصد کاهش داشتیم، چون بالا و پایین شدن فروش مقطعی است، اما در حال حاضر بازار میوه نسبت به قبل فروش کمتری دارد و علت آن گران شدن برخی میوه‌ها و پاین آمدن قدرت خرید مردم است.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر نرخ برخی میوه‌ها مثل موز که نوسان قیمت آن در دست دلار است و میوه‌هایی که به خاطر بارندگی‌های کم در سال گذشته کمتر به بار نشسته اند، روز به روز تغییر می‌کند و بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند تصریح کرد: برخی میوه‌ها مثل انگور نیز، چون از فصل آن گذشته و کم شده است با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد.

او بیان کرد: حتی کیفیت برخی میوه‌ها نسبت به پارسال پایین‌تر است و علت آن می‌تواند بارندگی‌های کم و درست به ثمر ننشستن میوه‌ها باشد.

حیدری اظهار کرد: نارنگی شمال در حال حاضر رسیده است و در بازار‌های استان توزیع می‌شود، اما میوه‌های جنوب کشور به علت نارس بودن  کیفیت کمتری دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند عنوان کرد: زمان سردخانه‌ای کردن میوه‌ها رسیده است و برخی میوه‌ها مثل سیب در حال انتقال به سردخانه‌ها هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.