خدمات درمانی زیادی در بخش‌های سرپایی و بستری جزو تعهدات بیمه سلامت است و پوشش خدمات در این سازمان به ۹۷ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بیمه سلامت گفت: امروزه تمام افراد می‌توانند بر اساس شرایط بیمه ای، مشمول بیمه سلامت شوند که در حال حاضر ۴۸۴ هزار نفر در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

او افزود: تمام بیمه شدگان در خدمات بستری و سرپایی خدمات فراوانی دریافت می کنند و بیمه سلامت توانسته است پوشش ارائه خدمات خود به بیمه شدگان را به ۹۷ درصد برساند.

اربابی ادامه داد: گستره خدمات بر مبنای نیاز بیمه شده یا بیش از نیز آنان وجود دارد و بیمه شدگان می‌توانند در بخش‌های دولتی و خصوصی با استفاده از بیمه سلامت هزینه‌های درمانی خود را کاهش دهند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: به طور مثال در صندوق روستائیان و نظام ارجاع ۱، پرداخت ۹۵ درصد هزینه‌های درمانی بر عهده بیمه سلامت است و کسانی که عضو کمیته امداد باشند ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانشان رایگان است.

او بیان کرد: الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای و نسخ درمانی کمک زیادی به کاهش هزینه‌های درمانی اضافی و جمع آوری اطلاعات درمانی بیماران کرده است و بهره برداری از پول در بخش درمان را بالا برده است.

اربابی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیک در بخش سرپایی ثبت شده است که مبلغی نزدیک به ۲۴ میلیارد تومان هزینه ایجاد کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: الکترونیکی شدن خدمات در بخش سرپایی تقریبا به طور ۱۰۰ درصدی در حال انجام است و در بخش بستری هم از بیمارستان‌ها فقط پرونده‌هایی که به صورت الکترونیک ثبت شده باشد، برای پرداخت هزینه به آنان دریافت می‌شود.

او ادامه داد: نظام ارجاع بیمه سلامت در ۴ شهرستان استان در مراحل پایانی تکمیل به سر می‌برد و در حال جمع آوری اطلاعات بیمه شدگان و پزشکانی که در هر شهرستان آماده به همکاری اند هستیم.

اربابی گفت: نظام ارجاع برای دسترسی راحت‌تر هر خانواده به پزشک و داشتن پزشک اختصاصی برای هر خانواده است که در حال حاضر مراحل پایانی آن برای ۴ شهرستان بیرجند، قاین، طبس و فردوس در حال اتمام است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکنون ۵۰ هزار بیمه شده در این ۴ شهرستان شناسایی شده اند که برای بیمه شدگان این شهرستان‌ها به جز بیرجند پیامکی حاوی نام پزشکی که می‌توانند به آن برای درمان مراجعه کنند ارسال شده است.

او بیان کرد: هر خانواده می‌تواند سالی دو بار پزشک مخصوص خانواده خود را تغییر دهد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار