رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: بیش از ۹۰ درصد درآمد صنعت گردشگری بر اثر شیوع کرونا از دست رفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر علیزاده قناد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در  نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان که با محور بررسی چالش‌های فعالان حوزه گردشگری در موضوع تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: ۶۰ درصد اقتصاد کلانشهر مشهد بر پایه صنعت گردشگری و خدمات مرتبط با این حوزه استوار است، اما فعالان این حوزه به جای اخذ حمایت برای توسعه ظرفیت‌هایشان با چالش مالیات و مسائل حوزه تامین اجتماعی دست به گریبان هستند.

او افزود: انتقاداتی از سازمان تامین اجتماعی و نوع مواجهه این مرجع با مراکز فعال در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری مطرح شده و انتظار می‌رود این نهاد، همکاری و مشارکت مطلوب تری با صاحبان کسب و کار گردشگری داشته باشد و برای حل مسائل فعالان این بخش، از ظرفیت کمیسیون گردشگری که یک ساختار تخصصی- مشورتی در بدنه اتاق بازرگانی است، بهره گیرد.


بیشتر بخوانید



رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: داشتن یک نماینده در هیات‌های حل اختلاف مطالبه بسیار کوچکی از سوی فعالان حوزه گردشگری است و این مسئله به نفع سازمان تامین اجتماعی نیز خواهد بود، چون مسئله در یک جلسه بررسی و رسیدگی می‌شود و از صرف هزینه و وقت بیشتر جلوگیری می‌شود.

علیزاده قناد بیان کرد: در برخی موارد نوع برخورد سازمان با فعالان اقتصادی نیاز به بازنگری دارد. مثلا مسدود کردن حساب‌های بانکی فعالان حوزه گردشگری توسط تامین اجتماعی و یا توقیف دارایی‌ها نمونه‌ای از رویکرد‌های غلط است که می‌توان آن را با تعامل صحیح و از مسیر ظرفیت‌های موجود، حل و فصل کرد.

او با اشاره به آموزش و ارتقاء نحوه برخورد نیرو‌های تحت امر سازمان تأمین اجتماعی در هنگام بازرسی‌ها و مراجعات تصریح کرد: ارتباط مؤثر و تعامل بهتر با شرکت‌ها و کارفرمایان کمک شایانی به صنعت گردشگری و کارکنانش می‌کند.

انتهای پیام //م.ع

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.