سخنگوی کرملین گفت ناتو علیه روسیه ایجاد شده است و هرگونه اظهارنظر مسالمت آمیز نمی‌تواند اهداف واقعی این بلوک را مخفی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین  اعلام کرد مسکو فکر نمی‌کند که قطع روابط روسیه با ناتو  یک معامله بزرگ باشد. ناتو یک بلوک تهاجمی تجاوزگر است که به روسیه به عنوان یک دشمن نگاه می‌کند.

دمیتری پسکوف گفت: ناتو علیه کشور ما ایجاد شده است. هرگونه اظهارنظر مسالمت آمیز، هرگونه استتار از موضع متجاوز ناتو نمی‌تواند اهداف واقعی این بلوک را مخفی کند.

 سخنگوی کرملین تاکید کرد: مسکو طرفدار ادامه روابط صلح آمیز است، اما تلاش‌های آن بی نتیجه بود. وخامت روابط ما با ناتو ضرر قابل توجهی را برما تحمیل نمی‌کند و اگر ما در میان افزایش تجاوزات و اعلامیه‌هایی که با هدف محدود کردن ما انجام می‌شود، این روابط را رها کنیم، هیچ اتفاق مهمی رخ نخواهد داد.

پسکوف چندی پیش نیز درباره برنامه دفاعی جدید ناتو علیه روسیه گفت: این برنامه نشان داد که تصمیم مسکو برای توقف گفتگوی رسمی با این اتحاد درست بوده است.

او اضافه کرد: این برنامه دفاعی جدید، به سادگی و در بدیهی‌ترین روش، صحت تصمیمات روسیه را که چند روز قبل درباره پایان دادن به گفتگوی رسمی با ناتو گرفته شده است، تأیید می‌کند. گفتگو در چنین شرایطی نیاز نیست.

پیشتر، یک مقام ارشد ناتو از طرح سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابله روسیه خبر داد. این مقام که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: باید استراتژی‌های حساسی فراتر از طرح‌های منطقه‌ای برنامه ریزی کنیم. ما باید برای حملات نظامی همزمان در منطقه بالتیک و دریای سیاه آماده باشیم.

 روسیه تمامی اتهامات ناتو مبنی بر آمادگی برای تهدیدات نظامی و حملات سایبری را رد می‌کند و می‌گوید این ناتو است که با چنین استراتژی‌هایی به دنبال بی ثباتی در اروپاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار