معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدارس برای برگزاری کلاس‌های حضوری باید الزام‌های بهداشتی را رعایت کنند و مجوز بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، حسین درتاج معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای مهر مدارس روستایی و عشایری کلاس‌هایشان به صورت حضوری برگزار می‌شود، کلاس اول دبستان و دروس کارگاهی هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای و کارودانش هم به صورت مدیریت شده حضوری است.

او ادامه داد: برای فعالیت دیگر مدارس نیز الزام‌هایی در نظر گرفته شده است که پس از تایید بازرسان، مجوز آموزش حضوری برایشان صادر می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: مدارس باید برای برگزاری آموزش حضوری درخواست بدهند و پرسشنامه مورد نظر را تکمیل کنند سپس بازرسان اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، برای بررسی مواردی که باید رعایت شود به مدرسه می‌روند و در صورت تایید، مجوز آموزش حضوری صادر می‌شود.

درتاج رعایت فاصله یک و نیم متری میان دانش آموزان را از جمله الزام‌های مدارس عنوان کرد و گفت: مدارس زیر ۳۰۰ دانش آموز که مجوز گرفته‌اند، در نیمه نخست آبان و مدارس بالای ۳۰۰ نفر در نیمه دوم آبان می‌توانند کلاس‌هایشان را حضوری برگزار کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: لازم نیست مدارس به طور دقیق روز ۱۵ آبان آموزش حضوری را شروع کنند آن‌ها تا ۳۰ آبان فرصت دارند که این کار را انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بوشهر تاکید کرد: بازرسان آموزش وپرورش و مرکز بهداشت و درمان به مدارس مراجعه می‌کنند و اگر مدرسه‌ای بدون مجوز در حال فعالیت حضوری باشد برخورد قانونی صورت می‌گیرد و از ادامه کار جلوگیری می‌شود.

درتاج بیان کرد: معلمان استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شد‌ه‌اند و ۷۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

او در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تغییر شرایط کرونایی بر تصمیم گیری برای آموزش حضوری در مدارس، گفت: آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.