زنگ نمادین سال تحصیلی جدید در مدارس استان بوشهر به صدا درآمد تا ۲۳۵ هزار دانش آموز فصل جدید تعلیم و تربیت را آغاز کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱  امروز در سومین روز مهر مانند دیگر نقاط کشور در استان بوشهر نیز آغاز شد.

استان بوشهر امسال ۲۳۵ هزار دانش آموز دارد که در ۱۰ هزار کلاس درس و ۲ هزار مدرسه درس خواهند خواند.

۲۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان بوشهر پنجشنبه در نخستین روز مهر سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ را آغاز کردند.

در بوشهر زنگ بازگشایی مدارس صبح امروز با حضور مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه ام ابیها نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر پیش از این گفته بود که سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش است و همه تلاش خود را برای تامین سلامت آنان به کار می‌گیریم.

به گفته علیمراد کرمی، رویکرد اصلی آموزش در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ حضوری است، اما به شیوه‌ای که به اداره‌های کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است. براین اساس کلاس‌ها در مدارسی که جمعیت آن‌ها زیر ۵۰ نفر، و تراکم دانش آموز در کلاس ۱۵ نفر است که بیشتر مدرسه‌های روستایی و عشایری را در برمی‌گیرد، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او افزود: مدرسه‌هایی که جمعیت آن‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و تراکم دانش آموز در کلاس ۳۰ نفر به پایین است، هر کلاس به ۲ دسته تقسیم می‌شود و هر گروه سه روز در هفته به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: مدرسه‌هایی که زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند هم به صورت مجازی و در شبکه شاد فعالیت می‌کنند و به تدریج با تصمیم شورای مدرسه از نیمه دوم مهر کلاس‌ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.

به گفته او، مدرسه‌هایی که بیش از ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند آموزش‌ها را از مهر به صورت مجازی آغاز می‌کنند و در ادامه از نیمه دوم آبان کلاس‌ها دست‌کم ۲ روز در هفته به صورت حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.