مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر گفت: با واکسینه شدن ۹۹ درصدی فرهنگیان در مرحله نخست و ۹۵ درصدی در مرحله دوم گام بزرگی در بازگشایی مدارس برداشته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: پس از گذشت یک سال تحصیلی کرونایی که به ناچار، آموزش‌ها مجازی و غیرحضوری شده شده بود، در حالی به استقبال سال جدید می‌رویم که تجربه جهانی و اتفاق نظر کارشناسان تعلیم و تربیت بر بازگشایی حضوری مدارس است.

او افزود: رویکرد آموزش و پرورش بازگشایی حضوری، تدریجی و اقتضائی مدارس همراه با شعار استمرار آموزش، ارتقای کیفیت وتضمین سلامت است. از این رو همه عوامل آموزشی و اجرایی مدارس و نیرو‌های ستادی باید تمام جد و جهد خود را بر فراهم‌سازی زمینه‌های بازگشایی ایمن مدارس قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: با واکسینه شدن ۹۹ درصدی فرهنگیان استان در مرحله نخست و ۹۵ درصدی در مرحله دوم و ایجاد ایمنی مطلوب، گام بزرگی در بازگشایی مدارس برداشته شده است. در تلاشیم با اجرای واکسیناسیون کامل اولیا و رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزی به تحقق این هدف مهم نزدیک‌تر شویم.

کرمی با اشاره به اینکه معلمان نقشی متفاوت و ممتاز در دوران کرونایی بر دوش دارند، بیان کرد: یقین دارم که همکاران همچون سال تحصیلی گذشته، با شور و شوق، به وظیفه خطیر آموزشی و تربیتی خود عمل می‌کنند و اجازه نخواهند داد چراغ دانایی کم فروغ شود.

او گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که حفظ سلامت دانش‌آموزان اولویت ستاره‌دار ما در سال تحصیلی جدید است. از این رو پس از اطمینان از ایمنی نیرو‌های انسانی و وجود زیرساخت‌های بهداشتی، مدارس فعالیت حضوری خود را از سر خواهند گرفت تا بار دیگر مدارس، سرشار از شور و نشاط شوند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: در زیست‌بوم جدید که تحت تاثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته‌ایم همراهی خانواده‌ها ضرورتی بیشتر یافته است.

کرمی با قدردانی از هم مشارکت کنندگان در برنامه‌های آموزش و پرورش، از سازمان‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌ها کمکم خواست که این دوره‌ گذر با آرامش سپری شود.

به گفته او، ۲۸ درصد از مدارس استان بوشهر زیر ۵۰ نفر، ۲۴ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۴۸ درصد بالای ۱۰۰ نفر جمعیت دانش‌آموزی دارند

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.